Gå til innhold

noen som har fått innkallelse eller vært på ultralyd?

Anbefalte innlegg

måtte ringe sykehuset i dag. har termin 7 sept. og ikke fått noen innkallelse. søknaden var avslått. må reise dobbelt så langt til et annet sykehus.... synes det er litt rart at jeg ikke har hørt noe enda. har ikke de fleste fått tid til ultralyd nå? har dere vært på ultralyd?

Fortsetter under...

Det synes jeg var rart.. Trudde alle gravide fikk ta UL på det nærmeste sykehuset jeg (?)

Jeg ble henvist til UL for over 4 uker siden.. Legen min sier i allefall at hun har henvist meg.. Men jeg har fremdeles ikke hørt noe fra de.. Så jeg var hos legen i går og purra litt på de.. Da fikk jeg bare beskjed om at jeg skulle ringe de i slutten av neste uke hvis jeg ikke hadde fått brev i posten ang time til UL.. Så jeg regner nesten med å måtte ringe de og at jeg ikke får UL før jeg er i uke 20 eller noe... Er i uke 17 nå og vil så gjerne se den lille...

Hei dere!

Sløve leger som ikke klarer å bestille ultralyd til dere!!!!! Jeg var hos legen på første kontroll i begynnelsen av februar. Hun bestilte UL til meg allerede da, og jeg fikk brev i posten i slutten av februar med når jeg hadde time. Jeg skal på UL til onsdag (9.april) og har termin 7.september.

Høres merkelig ut at man ikke få UL på nærmeste sykehus. Det er mye rart i Helse-Norge ja.

Lykke til! :-D

hmm ingenting overassker meg lenger ang helsevesenet..de har altfor mangen pasienter å altfor liten tid..årh..:(

jeg skal på ul på fredag å gleder meg kjempemasse:)jeg var sist uke og for en sjekk på sykehuset.da var alt bra..men fikk ikke vite kjønn da..håååper de ser d på fredag..

er 18+2 i dag

Hei.. så utrolig rart at du ikke har fått ul time enda.. Jeg valgte og bruke jordmor istedenfor lege og ho sendte innkallelsen når jeg var der i 10 uke og fikk brev fra sykehuset 1 el 2 uker etterpå med time til ul 7 april:0) så jeg fikk vite timen min 7-8 uker i forveien.... er nå snart i uke 19... håper du får svar snart da....:0)

Annonse

Hei, mitt råd er å ringe til sykehuset for å høre om de har mottatt noe fra legen din. Jeg fikk svar fra sykehuset (ullevål) innen en uke etter at legen sendte brev. Leger er håpløse adminsistrativt, så man må ofte holde litt tak i dem dessverre...

Jeg var på legesjekk 9. januar og hun sendte henvisning til UL samme dag. Gikk bare noen få dager før jeg fikk innkallelse. Var på UL 1. april og alt var bare vel. Utrolig spennende å se hvor mye liv det kan være i magen uten at vi merker det:D Allerede på UL kommenterte jordmor at hun hadde samme nese som pappa;)

Det blir visst ei lita tulle btw..

Jeg fikk vlaget mellom å reise til nabobyen å ta UL der, eller om jeg ville ta det her i byen hos en lege som dreiv med det.. Jeg valgte legen så jeg slapp å reise... Da jeg fremdeles, etter 5 uker ikke har hørt noe så sa legen min at jeg bare måtte vente å se om jeg fikk noe (?) Kunne de ikke bare ringt han å hørt da? Jeg vet ikke hvem det er eller nr eller noe så får ikke gjort det selv..

Jeg er 17+ 1 i dag og legen min sa jeg skulle på UL i uke 18.. Burde jo fått beskjed om time nå da?

Veldi rart? Fikk brev en uke etter at henvisningen var sendt!

UL i morgen:)

Ville tatt kontakt med legen min å fått navnet til lengen som som skal ta UL på deg, så kan du ringe selv. D kan jo ikke nekte deg det!

Det kan ho sikkert:0) Jeg syntes det var bedre og gå til jordmor enn fastlegen min når jeg fant ut at jeg var gravid, for ho hadde mye mer tid til å fortelle og forklare..Fastlegen har jo ikke alltid like god tid som ho så var deilig og kunne prate og få svar på evt spm uten å føle at en begynte å få dårlig tid..:0)

Haaper det ordner seg for deg. Jeg bor i USA og har vaert paa ultralyd 4 ganger no og det er kjempekjekt aa se ungen og hjertelyd. 2 av gangene var pga jeg spottet litt i forste trimester de ville sjekke at jeg ikke aboterte. Men vanligvis skal du til ultralyd i uke 16-20, jeg ville ha purret paa de om jeg var deg..

Annonse

Jeg var hos JM i dag og hun sa at jeg ikke hadde blitt henvist til UL fra legen min!!!!!!!!!!!!! Jeg ble sinna!! hun kunne se det for det er på samme sted som UL skal taes som hun holder til.. Så hun satt bare opp en time til meg nå p mandag hun :) Men i tillegg så fikk jeg en ul i dag også :) fpr å sjekke om det var en eller to der.. Var bare en :;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...