Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har satt inn embryo den 13.03. Tok test 14 dager etter som viste positivt,

men dagen etterpå fekk eg kraftige blødninger med klumper og store smerter, dette pågikk i 3 dager. Ringte klinikk i haugesund og dei meinte det var ein tidleg abort. Tok test den 31.03. som viste positivt. Føler meg gravid har mangen symptomer på det. Skal ta blodprøver i løpet av denne veka.

Er det noken som har opplevd det samme men alikevel gravid?

Helsing forvirret j26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt du skal ta blodprøve for å se hvordan ståa er. For det er nok litt tidlig å se noe på ul ennå. Det høres desverre ut som en sa, men det er mye rart som har skjedd rundt omkring. Lykke til madde s! Ikke gi opp håpet før du vet noe sikkert. Skal krysse fingrene for deg.

Skrevet

Huff, dette hørtes jo ikke bra ut, stakkar..

Desverre vil ikke hjemmetestene gi deg noe svar dersom du har mistet, siden en uansett vil ha hcg i blod og urin en stund etter å ha mistet (hvor mye avhenger av hvor lang på vei en er, og kan gi utslag på en gravi-test i flere uker).

Det eneste som kan gi deg endelig svar er å ta to blodprøver med 1-2 dagers mellomrom for å se om verdien av hcg i blodete øker eller synker. Eller evt UL dersom du er langt nok på vei for å se endringer her.

Har selv mistet og det er aldeles ikke gøy.. - men jeg har prøvd å trøste meg med at dersom det skal skje, er det bedre at det skjer tidlig i forløpet..

Lykke til videre :)

Skrevet

Her min nylige erfaring. Satte inn egget 27/2. Fikk positiv test den 12/3. Søndag 16/3 fikk jeg kraftig influense med høy feber. Den kvelden kom det litt rosa på papiret og jeg tenkte at nå er det over for denne gang. Kom ikke mere blod de neste dagene, kunn litt brunt. Var skikkelig sjuk av influense så jeg orket ikke tenke på annet enn at jeg var så dårlig og at det går som det går uansett hva jeg gjør(mista før).

Fredag 21/3 fikk jeg masse smerter og lørdag begynte jeg å blø. MYE, mer enn vanlig mens. Søndag kom det masse klumper og så avtok blødningen. Ikke noe jeg kunne gjøre siden det var midt i påska og jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Ringte legen over helga og fikk tatt blodprøve 26/3. Tok så en ny mandag 31/3. Disse var på 2300 og 2700. For liten stigning. Er 7 uker idag og var på ul igår. Det var enda noe i livmoren(trodde det var helt umulig at det kunne være noe igjen etter den blødningen jeg hadde), men han kunne ikke si om det var fosteranlegg eller blodkoagel. Fant heller ikke hjertebevegelse og det var mindre enn det skulle. Skal tilbake på ul 8/4 og hvis jeg ikke har begynt å blø blir det medisinsk abort. Han sa det kunne være en liten sjans for at det ordnet seg til neste ul, men den var liten.

Jeg får bare mer og mer symptomer, puppene lever sitt eget liv og buksene begynner å stramme. Fortvilende når jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke er gravid.

Syns du skal høre med legen din om du ikke kan få komme på ul. Jeg hadde blødning i mitt forrige svangerskap og da fikk jeg komme når jeg var 5 uker, så ett fosteranlegg, fikk tvilling gutter.

På ul får du ihvertfall bekreftet om det er noe igjen der inne og ut fra testdagen din så er du vel over 6 uker. Forstod det sånn på legen igår at så lenge det er noe igjen i livmoren, vil dette kunne gi symptom og man føler seg gravid. Det er jo også mye bedre å få ett klart svar, enn å gå å vente på svar på bp og du må jo ta to med noen dagers mellomrom. Forlang ul, så du slipper å gå å vente og gruble. Det er nok venting i denne prosessen.

Masse lykke til og håper du får svar snart og at dette er positivt.

Skrevet

Hvordan går det med deg madde. Har du fått noe svar på prøvene?

xxx

Skrevet

Hei beklager at eg ikkje har svart,men har ikkje hatt mulighet til det.

Har ikkje fått svar på bp endå. Venter forsatt!Får svar på dei i løpet av dagen. Korleis går det med deg da?

Skrevet

Vet ikke noe mer. Har hatt endel brun utflod siste uke så alt håp er nok ute. Skal på ny ul i morgen så da får jeg endelig svar. Håper jeg slipper medisinsk abort. Har hørt det er vondt.

Lykke til med bp svaret, hold meg oppdatert da..

xxx

Skrevet

ikkje greit detta:( du må ha masse lykke til i morgen.

fikk svar på bp i dag å den hadde dobbla seg så eg var forsatt gravid.så no skal på ul neste veka å da fekk vite litt mer.

Masse lykke til i morgen.

Skrevet

Så bra!! Og så bra at du får komme på ul, synd det ikke er før. Har du kommet langt? Spennende om du får se hjertelyden.

Masse masse lykke til, du skal se alt går fint. Du fortjener det virkelig etter nervepirrende dager. Fint om jeg får høre hvordan det går videre, spennende vet du...

Regner med morgendagen bare blir en rutinekontroll. Har allrede begynt å tenke på fryseforsøk og hvor lenge jeg vil vente. Trenger litt tid til ettertanke etter dette forsøket. Vil være sikker på at kroppen er klar og ikke minst hodet.

xxx

Skrevet

Alt gikk fint på ul idag, men det er samme som sist. Fikk tabl til medisinsk abort, så disse skal jeg ta hjemme. Håper jeg snart får ordnet opp i dettesystemet og kommer inn i naturlig syklus så jeg rekker fryseforsøk før sommerferien.

Gleder meg til å få høre hvordan det går med din ul.

xxx

Skrevet

hei hei:) korleis går det med deg?Håper du klare det får sommarferien:) Var på ul i dag å der gjekk det ikkje så veldig bra,der var det ingenting å finne:( Men tok bp i dag får å se om HCG`EN har stege eller ikkje.Har små blødninger endå så det kunne hende at eg var gravid utenfor livmoren.. Blir ikkje klok på dette. Me me får krysse fingrene at me begge to får det til snart:) klem:)

Skrevet

Å nei, jeg som var sikker på at det skulle gå bedre med deg. Får håpe det er BO og ikke EXU så slipper du kanskje operasjon. Nei og nei så leit, og så all den ventingen og usikkerheten. Håper du er ved godt mot oppi alt dette og att de finner ut noe sikkert snart. Hvor mange uker skulle du vært?

Her går det bare fint, bare glad jeg er ferdig med dette. Tok lang tid og det er et jeg har minst av akkurat nå. Tok tabl sist onsdag og nå har jeg sluttet å blø, hadde nesten ingen smerter heller. Skal tilbake den 22 for å sjekke at alt er bra, så er det bare å ringe klinikken.

Selfølgelig skal vi få det til, det er bare ett spm om når!!

Klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...