Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Del Skrevet 1. april 2008 etter noen svært negative opplevelser har jeg total angst for nakenhet og vaginale undersøkelser etc. Jeg har definitivt sterk fødselsangst og får ikke bearbeidet ting godt nok til å få bestemt meg for om jeg vil føde vaginalt eller om jeg skal søke KS. Er det noen som nylig har gjennomgått planlagt KS ved sykehuset i fredrikstad som kan skrive litt om hva man må gjennom dagene før ks og under ks og etter ks?? Er det mye som må skje via vaginale undersøkelser etc?? uff er så udreglig å være så usikker på ting at man ikke klarer å glede seg over det vakre som kommer... vil slappe av og "glede" meg til å føde snart... K Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137322156-hva-skjer-i-forkant-under-og-etter-et-planlagt-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. april 2008 #2 Del Skrevet 2. april 2008 Hei. Var på forberedende undersøkelse i går i Fredrikstad. Da tok de en registrering og blodprøver, målte blodtrykk og tok seg tid til å prate. Det som skjer på operasjonsdagen er ihvertfall at man forbereder operasjonen med barbering man får også en veneflon eller hva det heter i hver hånd, har med væske ol å gjøre hvis blodtrykket faller, beina blir også bandasjert helt opp til lysken, også med blodtrykket å gjøre. Man får paracet og så blir magen sterilisert og klar for operasjon. Alle forberedelsene tar ca en halvtime sa ho. Så blir spinal satt, det er visst veldig greit, skulle ikke være så ille smertefullt det, etter den er satt klyper de godt i magen før de skjærer for å forsikre seg om at bedøvelsen virker. Så fra de skjærer tar det 5-6 min før babyen er ute. Hvis babyen skriker med en gang får vi se babyen, hvis ikke tar de den med ut med en gang. Så blir du sydd sammen, tar opp til tre kvarter. Man blir liggende på oppvåkning et par timer, der får vi ha besøk. De prøver å få til at man får enerom, men det kommer helt an på hvor mange som ligger der, Hvertfall første natten prøver de det de kan for at vi skal få enerom. Etter samtalen der i går er jeg ganske rolig i forhold til selve operasjonen, spent og litt nervøs selvfølgelig da men.. Jeg har ikke valget jeg da, av medisinske grunner må jeg ta ks, men som ho pleieren sa, kommer man seg jo mye fortere ved vaginal fødsel, men for å være ærlig er jeg glad likevel for ks.. Tror jeg hadde vært mye mer engstelig hvis det ikke hadde vært ks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137322156-hva-skjer-i-forkant-under-og-etter-et-planlagt-ks/#findComment-137330377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Del Skrevet 6. april 2008 noen flere med erfaring over hva som skjer?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137322156-hva-skjer-i-forkant-under-og-etter-et-planlagt-ks/#findComment-137378231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå