Gå til innhold

Noen som har en positiv eller negativ abort opplevelse og fortelle? Hvordan var møte med helsevesenet. Fikk du noen senplager?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette var ikke meg, men en venninne som opplevde på Bærum:

Hun hadde bestilt abort, men det var to uker til hun skulle "til pers".

En kveld hun satt hjemme med kjæresten begynte hun å blø noe voldsomt og hadde fryktelige smerter, så hun skjønte hva som var i gang. De heiv seg i bilen og dro rett på legevakta. der ble de møtt av en sur megge som slo inn navnet hennes på dataen og sa surt: "Du har jo bestilt abort, er dette så nøye da?"

Hun ble helt satt ut, og kjæresten hennes måtte illsint fortelle henne at de hadde å sjekke at alt var i orden med henne, man vil jo helst trygges litt i en sånn situasjon, og etter to og en halv time med venting, bløding og fram og tilbake fikk hun endelig hjelp av en lege som ga henne to bind. Thats it. Hipp hurra for det norske helsevesenet.

Så grusomt å lese anonym 104 Selv om barnet ikke står til å redde er dette helt forkastelig. Kvinner med blødninger og smerter trenger trøst, ultralyd og smertestillende. Har hendt mere en en gang at det er en av to som blir abortert. Dessuten er det HELT uvensentlig om det var planlagt abort. Man kan jo faktisk ombestemme seg.

Det begynner å bli sent her jeg sitter å skriver, men jeg har to episoder jeg vil fortelle i morgen.

• 2 uker senere...

Jeg har tatt to pr.aborter.. Det var bare feil tid og med heelt feil mann..

Var litt i tvil, men har ikke angret etterpå.. Nå er jeg litt eldre og gravid igjen med en herlig gutt og gleder meg kjempemasse. :)

Jeg har hatt to sa pga cyster og har bare hatt positive opplevesler med helsevesnet.

første gangen så fikk jeg så stor smerter i magen at jeg nesten ikke klarte og stå oppreist, vi dro på legevakta og fikk komme inn med engang, fikk en benk å ligge på til legen kom. Han så hvor vondt jeg hadde og kontaktet en gyno med engang, han kom løpende de tok ul og jeg havnet rett på operasjonsbordet, gikk veldig fort.

Andre gangen ringte vi rett til gyno avd og fikk komme inn med engang de tok ul og jeg fikk masse smertestillende og muskelavslappende fordi de ville helst ikke operer engang til pga at da kan det bli sammenvoksingeri livmoren.

Har bare gode opplevelser og har fått god oppfølging i etterkant. I

Jeg har tatt en abort.Da ver jeg over 30 år og hadde en sønn.Men timingen var helt forferdelig..Utrolig herlig personale på jobb den dagen...:)..Nå tenker jeg ikke så mye på det lenger...Men har hatt noen tunge stunder pga det. Prøver nå og bli gravid igjen...Håper vi lykkes snart.Er liksom noe som mangler..Selv om jeg ikke angrer på valget jeg gjorde den gang....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...