Gå til innhold

kynnere-grunn til sykemelding???

Annkimor

Anbefalte innlegg

Hei! Har kommet til uke 18 nå formen er egentlig helt grei, litt stikk i hoftene, men lite. Det som plager meg litt nå er masse kynnere, kommer også i hvile, og når jeg snur meg i senga etc. De er overhodet ikke smertefulle og varer max et minutt tenker jeg. Er det vanlig når det er to, eller bør jeg ta det som tegn på at rugetiden er ankommet? Det jeg lurer på er om jeg bør komme meg til lege å få sykemelding. Jobber som sykepleier, så det blir jo mye gåing, stping og "bøy og tøy"...

Fortsetter under...

Det er det som er prob. Veit ikke helt hva magefølelsen min sier hehehe... Men er det noen sjangse for at jeg øker risiko for fortidlig fødsel eller innleggelse for å forebygge det, vil jeg jo heller sykemeldes..., men da går jo tida såååååååååååååå tregt da.....

Det er jo det de er redd for... for tidlig fødsel. Jeg ble 50% sykemeldt fra ca uke 16 og har sovet bort den tiden :) Ufattelig hvor stort behov jeg har for søvn.. Kan kanskje ha noe med at jeg har et barn til på 2 år samt en tenåring på snart 17 som krever sitt.

men - om du er som de fleste trenger man plutselig litt mer hvile rundt uke 20. De jentene jeg har snakket med sa at etter 1-2 uker med 100% ga kynnerene seg og de kunne starte gå litt mer turer og være littegranne aktiv på dagene.

Skal love deg at tiden går fort når du er hjemme - jeg er plutselig i uke 29!

Annonse

Hi, hi! Må smile litt, moden mamma har svart akkurat det jeg skulle svart så dette innlegget er egentlig unødvendig :) Men må bare si at jeg ble 100% sm i uke 19 og skjønner ikke hvor ukene blitt av, er nå i uke 31. Dagene går.... :)

Lykke til på legetimen og oppdatere oss gjerne etterpå!

Jeg ble også sykemeldt tidlig. og tiden flyr fort selv om man går hjemme.(går inn i uke 34 nå fredag)

Bare prøv å nyte at du har litt tid til deg selv og tid til å sove og slappe av, det er godt å føle seg opplagt, og kynnerne kommer ikke like hyppig om du kan legge deg ned og slappe av mens de holder på som værst.

Lykke til på legetimen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...