Gå til innhold

To tette,valg av vogn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ei jente på snart 10 mnd og venter nr to. nå sitter jeg her å lurer på hvilken vogn jeg bør velge. jeg må jo sikkert ha en tvillingvogn/søskenvogn. Noen om kan gi meg noen tips, eller vink til sider jeg kan se etter på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at phil og teds er en bra vogn ;)

Skrevet

jeg har en phil and teds. kjempe fornøyd=)

Skrevet

hvor kan jeg finne bilder, evt en side jeg kan besøke ?

Skrevet

Lurer på det jeg og...

Skrevet

Jeg har Phil and Teds e3twin til mine gutter med 2 års mellomrom.

Full liggestilling, brukte TFK mykbag til minsten. Lange rygger som kan reguleres uavhengig av hverandre. Separate kalesjer. Forholdsvis smal til å være tvilling-/søskenvogn. Fremhjulene kan låses.

Vært veldig fornøyd med denne vogna.

Skrevet

- phil and teds - www.philandteds.com - her kan du se både den enkle sport-modellen hvor man har eldste i søskensete og modellen e3 twin der de sitter ved siden av hverandre(kommer snart noen nye modeller som heter Vibe og Dash med litt flere/andre funskjoner, står ikke om dem på denne nettsiden men det står litt i innlegget til "phil and teds" over her og beskrivelse av vognene på www.vogndilla.com og www.barnevognguiden.no)

- tfk twinner twist - www.buggster.de - denne kommer snart i utbedret utgave med delt kalesje, regulerbart fotbrett og mulighet til å ha babyen vendt mot deg i hardbag

- duowalker sky - http://www.easywalker.nl/noo/duowalker.html - samme som tfk men litt lettere og uten regulerbart fotbrett og håndbrems

- oth urban jungle duo - http://www.onetreehill.nl/index.php?sub=2&sub2=1&sub3=3&language=OTH_text_NO - likner tfk og duowalker men heller ikke denne har regulerbart fotbrett og håndbrems, den er litt tyngre enn duowalker og den har ikke separate kalesjer. Dette gjør at jeg personlig heller hadde valgt en av de andre vognene.

- emmaljunga twin cangaroo - www.emmaljunga.se - nesten lik oth, men denne har luftkanalhjul ikke vanlige lufthjul

- teutonia alu team s4 - www.teutonia.de - gå inn på Norge og last ned katalogen - sportsvogndelen er vendbar, kan brukes med mykbag til babyen.

- herqules twin raptor spin - http://www.herqules.ch/index_no.htm -liknende teutonia sin, men litt billigere og litt lettere modell. Er emmaljunga som produserer herqules vognene

- firstwheels city twin - http://www.firstwheels.nl/en/city_twin/ - denne passer nok best i byen og på flatt underlag, men synes det er supert at man har så mange muligheter til hvordan man vil ha setene. Babyen ligger i hardbag og siden egen sportsdel, mens eldste kan sitte enten framovervendt eller vendt mot den som triller. Er to separate sittedeler på ett understell.

Alle vognene jeg har nevnt her nå er smalere enn 80 cm, som er standardmål på dører.

Med mindre man kun skal gå utendørs med vogna synes jeg det er ett must at vogna faktisk går gjennom dører ellers kommer man ikke langt...

Alle vognene har også svingbare forhjul som kan låses i fast posisjon, å trille en dobbel vogn uten mulighet til svingbare forhjul er TUNGT.

Så er det en fordel å velge en vogn som er lett, det blir fort tungt med to barn med klær og utstyr så vogna i seg selv bør ikke veie for mye.

På www.vogndilla.com og www.barnevognguiden.no er det beskrivelser av alle disse vognene (tror jeg) og brukererfaringer på noen av dem. Lurt å ta en titt der. Der finner dere også vogner jeg av ulike grunner ikke har nevnt, men kanskje dere liker andre vogner enn meg =)

Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Cangaroo Twin til våre to tette ;)

Skrevet

Blir 15 mnd mellom mine 2. Vi skal kjøpe Babytravel sin søskenvogn. Den er smal (men stødig), separate kalesjer, kan ha hardbagen vendt imot den som triller, blir liten sammenslått. Også koster den ikke all verden. På refleks koster vogna kr. 3999,- + bag kr.999,-.

Skrevet

Babytravel har jeg hørt mye bra om =)

Skrevet

Jeg har Tfk Twinner Twist...har vært kjempefornøyd med den;)

Skrevet

eg har brio doubble wave og er veldig fornøgd med den:) kjem inn alle dører...lett å trille ....

Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Cerox 06... Mye pga at den har vendbart håndtak og ikke så smal i sitte delen som Brio.. Brio passa ikke til jenta mi, vil bli trangt til vinteren.

Skrevet

Har GT safari jeg da. Synes de store hjulene bak er veldig gode. Jeg har drasset mye på vognen i skogen, både gjennom myrer og steinurer og har alltid fått den med meg (noe jeg aldri hadde gjort med mine singlevogner). At hjulet foran kan veksle mellom svingbart og fast er supert. Bruker svingbart i butikker og i byen, men må ha det fast når jeg går med sterke hunder i hånda og i ulendt terreng.

Vogna er enkelt og rimelig. Savner håndbremser, men de vognene som har det er så mye dyrere at det ikke hadde vært noe alternativ for min del. Kjøpte vogna mi brukt for 2000 kr. Alle markaturene har nok slitt endel på den, men det ville de nok gjort på enhver vogn.

Nå venter jeg nr 3, og eldstemann (2,5) er forsatt flittig bruker av søskenvogna, så nå er spørsmålet hvor jeg skal gjøre av alle tre på tur???

Skrevet

Graco Quatro ser fin ut. Se på www.smokken.no

Skrevet

phil og teds er bra,men har du vurdert å få elastisk sjal til babyen og trille den største? går jo an å prøve og mye lettere med tanke på shopping,buss osv:)

Skrevet

Jeg har kjøpt den, den var knallfin. Fikk akkurat plass til en Emmaljunga mykbag i bakerste del.

Skrevet

jeg ville valgt emmaljunga twin cangaroo, easywalker duo, tfk eller babytravel.

lette og trille og du kan ha babyen vendt mot deg i en egen bag og slipper tanken på at den store skal pelle borti babyen hele tia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...