Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg og min samboer har veldig lyst på barn. Begge er klare for dette, men jeg er ikke så sikker på om økonomien er klar for det. Han er i en fulltidsstilling, så det er jo greit. Men så er det meg, da.. Jeg jobber som tilkallingshjelp, men jobber ganske mye. Det kan fort bli en del dager i måneden. Jeg vet at jeg må ha jobbet minst 6 av de 10 siste månedene og ha tjent mer enn en ca. 36000 på denne tiden. Jeg har jobbet mer en de siste 6 månedene, så denne er også grei. Men. Jeg byttet nylig jobb (tjente ikke så godt i den andre jobben, tjener bedre nå, selv om det heller ikke er noe å skryte av). Har dette noe å si på de 6 månedene, altså, at en ikke må ha jobbet i samme jobb hele denne perioden? Og har jeg krav på foreldrepenger når jeg bare er tilkallingshjelp? Har ikke noe fast stilling, og kan vel ikke kalle meg vikar heller. Men jeg har jo inntekt hver månede, bare ikke ett fast beløp. Regner de da ett gjennomsnitt av lønnen de siste 6 månedene, også er det det beløpet jeg får i foreldrepenger? Ble litt innviklet og mange spørsmål, men jeg håper noen hadde giddet og svare på dem.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137319494-foreldrepenger-og-tilkallingshjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Del Skrevet 1. april 2008 Altså, de 6 mnd du snakker om, gjelder 6 mnd i løpet av de 10 siste før terminen/permisjonen din starter.... Du har rett på fødselspenger selv om du kun er tillkallingshjelp. De regner da ut gjennomsnittet fra de 10 siste mnd eller det siste året.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137319494-foreldrepenger-og-tilkallingshjelp/#findComment-137319593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå