Mejse Skrevet 1. april 2008 #1 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg er gravid med ICSI og har vært sykemeldt siden uke 8 (32+3 idag) pga et sjelden overstimuleringssyndrom på eggestokkene (Luteiniseringssyndrom). Jeg har fått tett oppfølging av privat gynekolog og har følt meg godt ivaretatt. For 1 uke siden fikk jeg konstatert begynnende svangerskapsforgitning, men har ikke den typiske plagen (høyt blodtrykk). Har mye vann i kroppen og ved sjekk idag hadde jeg lagt på meg 1,8 kg på 6 dager! Har hatt en total vektøkning på 20 kg. Jeg er veldig tungpust, et ork bare å ta en dusj, og magen er helt hård. Jeg sliter i tillegg med hodepine og kvalme. Gynekologen har tatt masse blodprøver men finner ikke noe uvanlig. Hun synes dog idag at jeg så så dårlig ut at hun sendte meg til sykehuset, da hun hadde vanskelig for å se på eggestokkene mine og ville jeg skulle "overvåkes". Dro derfor på poliklinikken. Der tok de nøyaktig de samme prøvene som gynekologen har tatt - og ikke funnet noe uvanlig. Når jeg fortalte at jeg hadde et sjelden overstimuleringssyndrom sa legen at det "sikkert bare var mine egne hormoner som hadde tatt litt overhånd", og at jeg for øvrigt ikke feilede noe. Min tungpusthet og hodepine sa hun var helt vanlig, for "desverre sliter noen gravide mer enn andre". Jeg følte meg som en dust når jeg gikk hjem og følte at de bagataliserte mine plager med at jeg var "pysete". Men det var jo en årsak til at gynekologen sendte meg dit!!! Babyen har det heldigvis bra det har gynekologen sjekket og jeg fikk bekreftet det på sykehuset, og det er jo kjempebra! Det som bare er litt rart er at både fastlegen min og gynekologen har nevnt at hun er ganske stor, pt ca. 2400 g, og at jeg pga. syndromet, svangerskapsforgiftning, og størrelsen muligvis må settes igang før tid. På sykehuset ble det ikke nevnt og når jeg fikk rapporten sto det at jeg hadde et normalt svangerskap! Er SÅ frustrert og blir så lei meg. Vil jo helst at alt skal gå bra med meg og det lille vidunderet mitt, som har vært så lenge underveis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137319201-f%C3%B8ler-sykehuset-bagataliserer-plagene-mine-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammax2 Skrevet 1. april 2008 #2 Del Skrevet 1. april 2008 Hei. Kjenner meg litt igjen i det du forteller. Jeg har ingen sykdommer eller syndromer som påvirker svangerskapet, men jeg har hatt sterke kynnere siden uke 12! Er i uke 34 nå. Ble lagt inn i uke 23 pga regelmessige kynnere og nedpress. De fant ingenting galt og jeg ble sendt hjem. Har siden det hatt smerter som likner på rier. Dette er mitt barn nr. 2 så jeg kan sammenlikne.Sover 2-3 timer i døgnet pga smertene. Er kjempesliten. Jeg får også høre fa sykehuset at noen sliter mer enn andre!! Jordmoren min er kjempefortvilet over at ingen vil hjelpe. Har nå fått bokstavelig talt grint med til en ny time på poliklinikken. Håper de kan gjøre noe... Lykke til og ikke gi deg. Det er vel det eneste rådet jeg har å gi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137319201-f%C3%B8ler-sykehuset-bagataliserer-plagene-mine-o/#findComment-137320170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mejse Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 2. april 2008 Hadde jo egentlig håpet at ikke andre var i samme situasjon. Synes det er helt tragisk at ikke sykehuset kan jobbe bedre sammen med øvrig medisinsk personell! Håper at alt kommer til å gå bra for deg. Skjønner du må være utrolig sliten, spesielt når du har een fra før! Jeg har bare meg selv å ta vare på, og en mann som heldigvis tar seg godt av meg. Jeg skal prate med gynekologen min idag, så får jeg høre hva hun sier. Lykke til ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137319201-f%C3%B8ler-sykehuset-bagataliserer-plagene-mine-o/#findComment-137325815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå