nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Endelig fikk jeg et etterlengtet brev i posten.. 9. april starter jeg med synarela,200 mikrogram. 23.april start stimulering i 10 dager. 112,5ie. 28.april UL Hvordan er deres doser ifht mine? har jeg tidlig ul, eller er dette vanlig? Holder til på Haukeland. går utifra uttak uke 19 (iallfall det de har sagt før). GLEDER MEG SÅ SINNSYKT TIL Å KOMME IGANG. NÅ SKAL VI BLI GRAVID ALLE SAMMEN!!! ettermiddagsklem fra meg
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg starter til torsdag med Suprecur. Starter stimulering med Puregon, 150 ie den 24. april. Skal til UL 30. april. Er satt opp til IVF uttak i uke 19. Gleder meg jeg også til å komme igang! Jeg holder til på Rikshospitalet. Ja, håper det lykkes for alle. Jeg er veldig spent- det er 1. IVF forsøk - og vet ikke helt hva som venter meg, men det er nok kanskje like greit... Du får ha lykke til, happygirl1! Må vi lykkes!
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 så spennende. jeg har ingen barn, og dette er 1.ivf. uforklarlig barnløs.. du har 1 barn? vet du forskjellen på vår medisin - suprecur og synarela?
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Ja, jeg har 1 barn, som ble til på første forsøk med naturmetoden, så et lite sjokk var det når jeg fikk beskjed om at jeg har endometriose og en tett eggleder nå når vi prøvde på nr 2. Men vil tro det nesten er enda verre når man ikke blir gravid med nr 1. Jeg vet ikke helt forskjellen på suprcur og synarela.. Kanskje noen andre vet??
Mille38 Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Hei happygirl1, ser ut som om at vi skal ha uttak noenlunde sammen:) Jeg holder og til på Haukeland. Skal ha såkalt kort regime dnne gang, så jeg slipper spray. Begynner på spray omtent samtidig som deg. Blitt forespeilet uttak i uke 29 eller 20. Er det ditt første forsøk? Skal ha mitt fjerde forsøk....
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2008 hei. kjenner igjen navnet fra andre innlegg:) spennende at vi har noenlunde samtidig da! dette er første forsøk, har ingen barn fra før av. er så spent, skal ha masse positive tanker, håper det hjelper. du har jo en del erfaring med forsøk. Hvordan vil du beskrive det? hva er de største utfordringene synes du? Er det store smerter ved uttak? Hvordan er menneskene på Haukeland? På infomøtet synes jeg de virket hyggelig. men legen var kanskje litt kortfattet og uengasjert.. sykepleieren var super!
Mille38 Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Hei igjen, synes det er mest slitsomt psykisk, alle tankene!! Noen ganger har det vært smerter ved uttak, andre nesten ikke. mwn synes ikke det er det verste. Mmenneskene på Haukeland opplever jeg som fantastiske. Du føler deg trygg, og vel tatt vare på. Er du spent?
Attekattenoa Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jeg har ikke fått tilsendt noe brev eller medisiner ennå, bare snakket med dem i dag per telefon. Det jeg vet så langt er at jeg begynner med spray 9.april og UL 2.mai - uttak tidligst mandagen etter, altså 5.mai (uke 19). GLEDER MEG!! Så godt å endelig være i gang, selv om vi ikke har ventet mer enn 3 uker fra søknaden ble sendt og til jeg begynner på spray=)=)=) Vi skal til St.Olav. LYKKE LYKKE TIL!!! Krysser fingrene for at det snart er en liten spire i oss alle, hehe:-) Klem
pus69 Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Fikk beskjed på Riksen i går om at vi ikke kunne starte der før til høsten, så det ble Aleris på oss. Jeg skal gå på Suprecur fra mandag 7., ikke sikker på videre medisinering enda. UL 23. april og sprøyter fra samme dag, ny UL 2. mai med tidligste uttaksdag mandag 5. mai. Dette er vårt første forsøk, så jeg gruer meg litt - men gleder meg veldig til å komme i gang også! Selv om jeg vet at man må være forberedt på at det ikke går bra, må det jo være lov å håpe :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Jeg er bare 3 dager bak deg :-) Starter synarela søndag, oppsatt uttak uke 18
metti77 Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Melder meg på i uke 19-gjengen ) Starter med nesespray 7.april og ul og sprøyter 22.april og da uttak i uke 19 hvis alt går etter planen... 1.ivf forsøk og ICSI på Riksen oss. Virker forresten veldig bra på Riksen. Fornøyd med alt der så langt! Kjempe spennende og litt rart...!
Cmoi Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Hei Melder meg inn her jeg også, startet med spray 3 april, starter med sprøyte 23 april, ul 1 mai og planlagt uttak 5 mai. holder til på St Olavs.
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. april 2008 Så kjekt å se alle som er i prosessen samtidig! jeg har ikke fått forespeilet dato fra Haukeland på inntak/uttak. burde jeg kontakte de i tilflelle de har glemt meg? eller tror dere de vil se det an på ultralyden..-? hentet medisiner på apoteket i går. de var tom for en av sprøytene jeg skal ta! Så husk jenter å bestille medisinene i god tid! nå er det nedtelling til onsdag, første sprayday. er dere åpen om prøverør ovenfor venner og familie?
Attekattenoa Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Blir spennende å starte behandlingen, håper alt går etter planen og det er en liten spire som fester seg og blir der til februar-tider=) Vi har vært åpne om det til nærmeste familie. Hva med dere?
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. april 2008 ja vi skal få det til på !! vi har faktisk ikke sagt det til noen.. ingen av verken familie eller vennene våre vet det. vi diskuterte mye rundt det og fant ut at det var slik vi ønsket (iallfall i begynnelsen). grunnen er at det er nok spørsmål fra før av, og dersom alle har høye forhåpninger og de ikke innfris, blir det kanskje enda verre for oss.. men jeg vet ikke, mulig vi sier det etterhvert..
metti77 Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Har vært gift i 11 år til sommeren til tross for at jeg kun(... ) ) er 31 år straks. Det var endel spørsmål de første årene i forhold til barn, men mange rundt har nok tenkt at vi ikke vil ha barn. Det var derfor hyggelig å fortelle familie at vi tenker seriøst på det.Vi har prøvd naturmetoden i drøyt 2 år + 1 år for 8 år siden. Venter med å fortelle det til venner for å hele tiden slippe å høre "Ja, hvordan går det, da?" . Selv om det er i beste mening kan det bli litt mye fokus på det istedet for å få så mye ro rundt det som mulig. Godt å være i gang ihvert fall. Første dag med Supracur i dag )
pus69 Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Jeg har fortalt det til mine tre nærmeste venninner; det er veldig greit å ha noen å snakke med om det som skjer. Dessuten er det bl.a. nødvendig at min forlover vet det ifbm planlegging av utdrikningslag (gifter oss i august)... En av dem er også venninne med min samboer (mannen hennes skal være hans forlover) , så da har han også noen han kan snakke med ved behov. Min mor og søster vet det også, men det er litt vanskelig å snakke med dem - søs har termin med sin 2. i august, og selv om jeg selvfølgelig unner dem det av hele mitt hjerte, synes jeg det er ganske vanskelig når alt hun er opptatt av for tiden er sin graviditet... Har også fortalt det til sjefen og et par nære kolleger, så jeg slipper å lyve for dem ifbm fravær. Foreløpig føles det bare greit at noen vet, ikke som noe press.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Vi har sagt til 3 nære vennepar, i tillegg til foreldrene våre, og hans bror. Jeg skal snart si det til mine 2 brødre. Min søster og forloveden hennes vet også, siden jeg har overnattet hos henne når jeg har vært til undersøkelser på Riksen. Jeg synes det har vært godt at "det er noen som vet". Men vi fortalte dem ikke noe om det før i november i fjor - da hadde vi prøvd i drøyt 2 år, og vel etterhvert skjønte at det måtte bli IVF. Dessuten har vi ei datter på 3,5 år som trenger barnevakt når vi er på Riksen - derfor måtte vi si det til dem, så de visste hvorfor vi reiste fram og tilbake til Riksen. Ellers hadde vi nok hatt vanskelig for å forklare at vi måtte til Oslo og overnatte en natt... Jeg har også fortalt til sjefen og 1 annen nær kollega. Sjefen er veldig forståelsesfull - da hun skulle i gang med IVF, men ble gravid rett før hun skulle begynne med spray! Mannen min har også fortalt det til sin sjef. Så vi har valgt å være åpne om det til familie og nære venner, og det er jeg glad for. Jeg er glad for å ha andre å snakke med det om.
metti77 Skrevet 9. april 2008 #20 Skrevet 9. april 2008 Gratulerer pus69 med planlegging av både baby og bryllup før sommeren! Nok å tenke på du,da ) Lykke til med begge deler! Har også fortalt det til arbeidsgivnerne våre. Det blir nok vanskelig hvis ikke de vet det, ja... En kollega som har vært/er i den samme situasjonen vet det også. Begynte på Sprecur på mandag. Har ikke merket noen bivirkninger av noe slag enda i hvert fall... Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå