Gå til innhold

VI ER DESPERATE NÅ!!! ang søvn... 6 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et halvt år har vi hatt en sønn som har sovet MINIMALT. På det værste har han vært nede i 8 timer usammenhendende søvn i døgnet! Har vært til lege samt sykehus og de finner ikke ut hav som feiler han. Vi var til manuell terapaut for 4 uker siden og fant ut at han hadde låsning i ryggen... Det ble faktisk noe bedre... en kombinasjon av det og no cry sleep method klarte jeg faktisk å få ahn til å sove 40 min duppr mot 5 min før.. Jeg har lest det meste hva søvn angår, og skjønne rikke hva vi gjør feil!

Men ting er LANGT fra bra... I natt var jeg sikkert oppe 50 ganger! Ved 04 tiden våknet han og lå våken over en time... (han legger seg 19)... han lå å survet... og jeg har så dårlig samvittighet for det... :( Tilslutt måtte jeg bære han søvn! Det er det ENESTE som hjelper!!!! Vi har begynt med grøt, uten noen effekt.

Han vil ikke sovne av seg selv, kjemper liksom imot søvnen rett før han skal sovne! Og vi har han vår seng for å kanskje få 20 min sammenhengde søvn...

Jeg er sååå sliten! Har sovet så lite det siste halve året at jeg merker jeg har mindre tolmodighet med han når han skal legge seg... så som jeg skrev så har han survet litt noen ganger... Er nemlig imor ferber! Vi har rutiner... har har hatt det siden han var 2 mnd...

Hva kan vi gjøre?? Formiddagslurene bruker jeg alt fra 1-2 timer med bæring/mating/byssing for å få ahn til å sove...

leste noe om et middel fra helsekost, men som kun var anbefalt for barn over 2 år... noen som har prøvd???

HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hilsen meg som føler meg som verdens værste mor!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper deg sikkert ikke å høre at jeg kjenner meg igjen ( bortsett fra en søvnperiode på 2-3 timer fra 19-22 før alle oppvåkningene begynner og at min sønn sover greit på dagen). I og med at vi har slitt så mye med søvnen har vi forsøkt det meste, kan jeg i hvertfall fortelle hva som har bidratt i riktig retning her i gården og håper det kanskje kan hjelpe dere noe:-) Jeg er også i mot ferber så vi har forsøkt osteopat, manuellterapeut, akupunktør, homeopati, babymassasje, melkefri diett, konsultasjon med Karin Naphaug, Midtimellom, undersøkelse hos barnelege og lest alt du kommer over av bøker om søvn. For alt jeg vet har du sikkert forsøkt alt dette du også.

Jeg ville tatt en tur til osteopat om du har mulighet til det. Sønnen vår (nå 8 måneder) roet seg en del etter to behandlinger der. Det viste seg at han hadde spenninger i hodet etter å ha blitt tatt med sugekopp under fødselen. Har du sjekket om han er allergisk mot melk? Sønnen min ble noe roligere da vi kuttet ut dette selv om det ikke ble påvist at han var allergisk. Kunne jeg spurt om han vil ha mye kos på dagtid? Og ble han født på overtid? I følge kinesisk medisin sliter barn som blir født på overtid ofte med søvnen og akupunktur kan derfor hjelpe (men det hjalp ikke oss....)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det å kjempe mot søvnen. Sønnen min har blitt flinkere og flinkere til å ikke gjøre det uten at jeg kan si hva som har hjulpet.

Du må ikke klandre deg selv. Noen av oss får dessverre barn som sover svært dårlig uten at vi har noe med det å gjøre. Jeg føler at jeg har gått glipp av et år med kos, at det for det meste har vært beinhard jobbing hele veien og ALT har dreid seg om søvn, men jeg ser nå at det sakte men sikkert begynner å gå seg til. Håper det bedrer seg for dere også. Lykke til!

Skrevet

tusen takk anonym:)))

Virker som vi har prøvd en del av det samme... som sagt så hadde han låsning i ryggen og det ble faktisk litt bedre etter manuell terapaut...:) men langt fra bra nok... har ført logg de siste ukene (karin naph sin) og er oppe mellom 30-50 ganger fra han legger seg kl19 og vi står opp mellom 06-07..

Vet ikke hvor jeg finner tlf nret til en osteopat??? vet du? bor i by i nord.

1: Han var veldig spent, men er som sagt noe bedre.. fødselen tok lang tid for han satt fast og stanget i mange timer iflg jm.

2: har ikke sjekket melkeallergier, men prøver å unngå melk for tiden for å sjekke om kanskje det hjelper... gjør man det gj fastlegen?

3: Han får og vil ha masse kos på dagtid... Vi gjør ikke annet enn å kose:) hehe...

4: JAAA han ble født 8 dager over termin!!!

I kveld satt jeg inne 2 timer til han før han sovnet... prøver no cry solution... og det funker, men er masse arbeid:)

Jeg føler også som du sier at dtte halve året (for deg snart 1 år) har nesten kun dreid seg om søvn... jeg og sambo er utrolig utmattet og sover på skift... hadde vi ikke gjort det så vet jeg ikke hva som hadde skjedd med meg:=) hehe.

Skrevet

Hei igjen! Bra du fant noe av det jeg skrev nyttig:-)

Sønnen min hadde også låsning i bryst og bekken, samt KISS, og ble gradvis bedre i kroppen etter en behandling hos manuellterapeut og oppfølging hos fysio, men søvnen ble ikke noe særlig bedre dessverre. Du finner oversikt over osteopater der du bor her:

http://www.osteopati.org/osteopater/nord-norge/

Du kan også kontakte barneklinikken.no og høre om de kjenner til osteopater som er eksperter på barn der du bor.

Når det gjelder melkeallergi tok vi testen hos fastlegen, men selve opplegget med å kutte ut melk satte vi i gang selv. Legen hadde ikke noen tro på det. Jeg synes ikke det gjør underverker å kutte ut melk, men merker at sønnen min ikke blir roligere.

Naphaug tipset oss om å amme for kvelden på et annet rom enn der barnet skal sove og at pappa'n legger barnet. Videre at man ga grøt en time før leggetid så barnet får tid til å fordøye maten skikkelig. Hos midtimellom fikk vi tips om at en av foreldrene kunne sove inne hos barnet og ta bort sprinkelbeskyttelsen slik at barnet så oss når det våknet (vi har ikke forsøkt sistnevnte).

Jeg begynner å lure på om refluks er grunnen til at sønnen vår sover så dårlig og skal sjekke det ut nærmere. Håper dere finner ut av hvorfor sønnen deres sover så dårlig og får litt mer søvn snart:-) Det er tøft mens det står på dette her.

Skrevet

Heisann!

Gutten vår hadde/har KISS, og ble behandlet for det både hos fysio, manuellterapeut, kiropraktor og Osteopat, fra han var 6 uker, men ingen ting hjalp på søvnproblemene selv om han ble kvitt låsningene i nakken/ryggen/bekken.

Han våknet hver eneste time natten igjennom.

Da han var 8 mnd tok vi kontakt med en fotsoneterapeut og etter første bahandling med medisinsk fotsone av HELE kroppen ( ikke bare av søvnsenteret) sov han MYE bedre.

Fotsonen løser også opp i spenningene han har fått i kroppen som følge av KISS. Disse spenningene gjør barnet urolig.

Han er nå 11 mnd og friskmeldt fra KISS, men vi går fremdeles til fotsonebehandling hver 10 dag. Prøvde med ett opphold i behandlingen på 3 uker og da var det rett tilbake til et dårlig søvnmønster.

Koster ca 280 kr pr behandling, men det er vel verdt pengene.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei Leandermamma, hvor går dere til fotsoneterpi? Har du et sted å anbefale?

Skrevet

Vi bor i Bergen og går til Linda Baisotti som driver Fana Naturmedisinke.

Bor du i Bergen også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...