Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Var på kontroll i dag, og ble nærmest tvunget opp på vekta, enda jeg sa at jeg hadde veid meg i morres. 1 time etter lunsj dvs jeg har hatt 1.5liters væske inntak + to måltider i dag + klær og sko... Dette gir jo IKKE et realistisk bilde på hva jeg faktisk veier. Blir egentlig litt sur, etter egen vekt har jeg gått opp 4kg men på helsekortet står det nå + 7kg. Hva er vitsen?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Herlighet.. ro deg litt ned da.. er det så himla nøye da?? Jeg driiiiter i det.. hva skal de si? Hva kan de gjøre? De har ingen rett til å dømme deg:) Jeg er 35 uker på vei, allerede lagt på meg 34kg!!! Har verdens beste jordmor=)=) Hun sier at det bare er sånn det er, alle er forskjellig og at hun selv la på seg over 30kg alle 3svangerskapene=)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 alle går gjennom det samme. jeg gikk også opp på vekten rett etter lunsj, med jakke, sko og alle klær. bryr meg ikke. veide da 70,1 kg. og hjemme veide jeg betraktelig mindre pga lettere klær. ikke noe å ta sånn på vei for. likt for alle, uansett vekt... er ikke bare deg de gjør slikt med skal jeg si deg.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Poenget er at de skal se utviklinga. Og om det er på din vekt eller demmes så er jo utgangspunktet litt ulikt fordi det van variere med fler kilo fra vekt til vekt. Du kan ikke sammenligne resultatet hos deg med resultat hos dem. De ser hva du hadde hos dem sist, og hva du fikk nå. Dermed blir det et realistisk bilde, vann eller ikke vann. Mat og drikke har man jo gjerne inntatt før man går til legen/jordmor uansett. Men jeg skjønner frustrasjonen, for oste er antall kilo litt viktig for oss som er litt store, og da er det kjipt å få "feil" i helsekortet. Selv om antallet i seg selv ikke er det viktige, men å se utviklingen fra sist. Og det er pga fler faktorer enn kun at man ikke skal legge på seg så mye fett, det har med vann i kroppen og gjøre og.
gutiina Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Hos meg er de ikke nøye med veiinga i det hele tatt. Jordmora jeg går til bruker aldri å spørre om vekt eller spørre om jeg vil veie meg, så jeg skriver på helsekortet mitt senere når jeg kommer hjem jeg faktisk..... Rart hun ikke spør, men... Skjønner frustrasjonen din ovenfor at de tvinger deg oppå vekta. De gangene jeg skal til lege så er det alltid en sykepleier som tar imot meg først og tar blodtrykk, veiing osv, og når jeg sier jeg har målt meg hjemme så er de alltid veldige greie og sier det er greit å forholde seg kun til en vekt hele tiden... Ikke gøy at de tvinger deg oppå vekta når du vet du veier mer på den enn den hjemme.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå