Gå til innhold

Har dere fått handlet inn noe av alt utstyret som trengs??+

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har seng fra før, og så har vi kjøpt en vugge som skal henge i taket i stua, så ikke hunden når opp. Vi har bestilt vogn og stelleveske. I tillegg har jeg kjøpt et par vanlige laken og to tisselaken, Men mye dill som fortsatt mangler her og!!!!

har vell d meste nu..vogn,bilstol å kurv å masse klær å flaske,smokka å kluta å mye anna smått..

vi vil vente enda litt m stellebord pga vi kansje ska fløtte, så der vi bor nu har vi lite bad m badekar så må da ha badekarstellebord, så e litt kjipt å kjøpe d nu vess vi får dn andre leiligheta å dn har stort bad...

har kjøpt det meste vi også, var ute på januarsalg jeg:) hihi Men jeg manler jo en del små dill, trenger mer sengetøy, babycall, teppe, noen flere gulpefiller, dyne til vogn og sånn:) Skal ut i mai og juni og kjøpe disse tingene, har ikke råd før da:) Holder på med lappen:)

Annonse

Har ikke kjøpt noe ennå vi, i o m at vi har en fra før. Men vi må kjøpe ny vogn (søskenvogn) og base til baby setet. Men det haster ikke. Klær og noe mer utstyr arver vi.

Merkelig nok er det først etter at babyen har kommet du virkelig vet hva som trengs. Føler jeg kjøpte mye mer etter fødsel enn det jeg gjorde før. ;)

Vogn, stellebord, bilsete og seng er greit å kjøpe på forhånd + det som skal ligge oppi/oppå stellebord, vogn og seng.

Av klær er det veldig greit å ha noen enkle plagg, men man får jo gjerne mye i barselgaver og dersom det blir like varmt til sommeren som det var for to år siden er det ikke mye man trenger kle på babyen. Vi brukte body og et helseteppe mesteparten av tiden, og en tynn bomullsbukse (gjerne en med føtter) de første ukene. Og en tynn bomullslue når vi var ute da.

Bleier trenger man ikke kjøpe ennå kanskje, men greit å ha i hus når det begynner nærme seg.

Salver og kremer er i grunnen ganske unødvendig før du ser at babyen trenger det, men olje og zinksalve er det eneste du egentlig trenger.

ja va å på januarsalge...hehe...greit å kunne handle da...e jo en go del billigere der enn ellers så..handla mye klær på januarsalge...va kjekt d..

men mangle enda en madrass å dyne osv...å sengklær..å pumpe å babycall....tar d seinare..har jo enda ei stund igjen..så e jo ingen hast

vi har bare kjøpt inn vogna vi (på tilbud i sverige i påska, kunne ik la være da;). og noe tøy:) må pusse opp barnerommet også før sommeren, samt en del andre rom... har liksom ikke begynt skikkelig med shoppinga enda, men bare vent!

Bilsete, seng og stellebord er nok de neste på lista:)

Har kjøpt inn vogn, det er den store tingen vi har kjøpt. Ellesr hadde vi seng fra før, trengte bare ny madrass til den, og det fikk vi i dag. Dyne og pute til senga har jeg kjøpt og noe klær + 2 sengesett. Resten mangler jeg. Kommer til å handle endel i mai/juni.

Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg mangler. Vi er i sluttfasen med barnerommet, kun lister igjen, så da kan vi begynne å innrede.

Får seng av svigermor, og så har jeg den gamle babykommoden jeg og lillebroren min bruke som jeg skal pusse og male nytt strøk (gamle, dype skuffer er alltid deilig). Skal også kjøpe en stol på Ikea jeg kan sitte og amme i på rommet.

Mamma har kjøpt dyne og et sengesett, håndkler og kluter. I tillegg skal hun stå for undertøy sier hun.

Pappa har kjøpt vogn, og fetteren kom med bilstol med spedbarnsinnfatning vi kunne låne.

Ellers har vi smokker (fem stk), tre-fire helsetepper, natusan body lotion, natusan bath, sånn til å rense navlestrengen med, og diverse andre småting.

Ellers har vi fått litt tøy, i tillegg til at jeg har kjøpt luer, sokker og bodyer i den minste størrelsen til starten. Vi kommer også til å arve en del tøy.

I tillegg driver jeg og strikker et babyteppe i ull som han kan ha i vognen når det nærmer seg høsten.

Noe som dere umiddelbart ser at jeg mangler?

Tror jeg har kontrollen på det viktigste.

- men har så vannvittig lyst å reise ut og bruke MASSE penger i dag! Er visst farlig å være gravid og ha fri, med penger på konto!

I fht utstyr pr i dag har vi:

- reservert/bestilt kombivogn, stellebord og bilstol på Reflex.

- kjøpt en del babyklær, sånn til starten med bodyer, bukse og t-skjorter, samt lue. har også kjøpt to-tre helsetepper, to sett sengetrekk til seng og ett til vogn, samt et par egne håndklær og kluter til babyen.

- Vi får sprinkelseng av noen venner, men skal kjøpe ny madrass. Dette vente rvi med til vi får satt og sjekket målene på sengen.

Foreløpig er vi LANGT fra ferdige med å pusse opp soverommet til mini, har egentlig bare revet det gamle og det står til lufting, så skal vi isolere, plate, sparkle, tapetsere, legge nytt gulv og tak....

OJ... Vi får det travelt fremover!

Jaja

Annonse

Vi har vogn( mamman min kjøpte den til oss) også har vi kjøpt lekegrind og sprinkelseng brukt som jeg har malt og da ser det jo helt nytt ut!!

Ellers har vi fått en del klær av besteforeldre og venner allerede samt at vi låner litt sånne nyfødt klær av min svigerinne. (de vokser jo så fort ut av det så fint og få låne)

Ellers så har vi noen tepper og kluter, dyne til senga og vogna, tåteflasker og litt annet småtteri.

Mangler madrass, og babycall samt stellebord....

og litt småtteri da...

men det tar jeg med ro , siden man har en stund igjen, men alikevel er det godt og være ferdig med mesteparten nå før man blir stor og sliten fort av handleturer:-)

Vi var på sjekke tur igår. Har nu bestämt oss för TFK joggster twist vagn. Det har kommet en ny färg i brun. hade först tänkt svart men den bruna var dödsfin. Vi ska få jente och brunt och rosa tycker jag är väldigt fint ihop :) Så det blir nog brun :)

Bilsete hamnade vi på Maxi-cosi, den är ju helt genial för om man köper en så kallt adepter för ett par hundra kroner kan man fästa bilsetet på understellet till vagnen. Alltså, ska man på handletur och trenger mye plats i bilen så behöver man inte ha med hardbagen. Helt topp!

Bilsetet kommer vi antagligen köpa i närmsta tid, det är tilbud på barnas hus på denna nu. Och så blir det blöjbyttan, den är halvrpis på nu. Det är ett måste...hihi...

Vi var så glada över knall god service igår. Jag hade massa frågor om allt. Det viktigaste för mig är att det inte väger för mycket, inte upptar för mycket plats och är säkert. Så fick vi de bästa anbefallningarna utifrån det :)

Nu ska vi på IKEA och se på säng och kommode :)

Ha en riktigt fin fin dag!

Har ikke kjøpt noe enda vi. Syns ikke det haster enda, så vi venter vel til mai/juni tenker jeg. Lurer litt på å kjøre over til Sverige da. Forresten har vi noe i boks kom jeg på. Vi får låne bilstol og vippestol, så da trenger vi iallefall ikke tenke på det :)

Tjo, her i gården tar vi det litt om litt da formen varierer og at det koster om alt skal kjøpes på en gang.

Barnevogn, vogge, kurv (som jeg også har ligget i) samt masse klær har vi fra før av. Og dyner, babycall og sengtøy.

Stellebord arver vi. Og vognposen er innkjøpt.

Bilstol, bæresjal, ammepute(?), nytt stelleunderlag, vippestol, sprinkelseng, barnestol samt annet småsnacks (kluter, oljer og kremer ++) blir kjøpt utover på div salg eller kjøpt brukt. :)

Alt trengs jo ikke med en gang så vi tar nok noe litt utover når vi ser hva som vi må ha eller som vi kan ønske oss. :)

Til alle som kan vil jeg tipse om "Foreldre og barn Festivalen" 23-25 mai på Hellerudsletta, der det er masse gode tilbud!! http://www.foreldreogbarnfestivalen.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...