Gå til innhold

Agnes Marie Karoline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg kalle et barn det? Agnes fordi det er det fineste navnet som fins, Marie for å vise kristen tilhørighet og Karoline som oppkalling.

Bare Agnes vil bli brukt til daglig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig synes at tre navn er altfor mye. Det blir veldig pompøst - selv de kongelige i Norge har ikke tre fornavn.

Men når det er sagt - hvis dere har bestemt dere for å ha tre fornavn, var kombinasjonen Agnes Marie Karoline helt grei.

Skrevet

Tre fornavn er altfor mye synes jeg. Nøy dere med to - Agnes Karoline var helt greit.

Skrevet

Liker dobbeltnavn, men synes tre navn i Norge blir litt overkill. I Sverige er dette derimot helt vanlig, så kanskje vi henger oss på dette etterhvert, vi nordmenn også??

Må bare fortelle at jeg kjenner en svensk mann som ble døpt med seks navn+etternavn. Det morsomme er at moren hans etter en stund synes dette ble litt i meste laget, så hun fikk slettet ett av navnene, så han stod igjen med bare fem+etternavn. Da ble jo alt så mye lettere! he he.

Agnes Marie Karoline hadde forøvrog en fin klang og du kan kalle et barn for det.

Skrevet

Jeg synes også at det ble litt mye. Jeg ville brukt Agnes Marie nå og heller spart Karoline til et annet barn.

Men alle tre er vakre navn!

Skrevet

JA!

Klart du kan!

Fargerikt og flott, syns jeg! HURRA!

Gjett hva dattera mi heter?

Agnes, selvfølgelig :)

Skrevet

Jeg syns at tre navn bare er kult :-) Det er ikke pompøst i det hele tatt, som en her mener. Ikke er det verken kongelig eller spesielt svensk heller, selv om det er vanlig i Sverige og blandt de kongelige. Før i tiden var det helt vanlig med både tre og fire navn blandt "vanlige" folk i Norge også. Selv om dette kansje er en "utdøende" tradisjon, hvis det kan kalles tradisjon, så er det ingen regel som sier at det ikke gis flere enn to navn. Og forresten, på Finnmarksvidda er det mange sjeler med tre og fire fornavn, så lille Agnes Marie Karoline vil nok ikke bli den eneste i landet.

Agnes Marie Karoline var fint syns jeg! Fargerikt og annerledes, sånt liker jeg. Gå for det! :-)

Skrevet

Jeg synes det var et nydelig navn på alle måter. Liker alle navnene og de ga en behagelig klang sammen + helt perfekt!

Skrevet

hvis det må være tre navn syns jeg det var helt greit. men det at du har med marie for å vise kristen tilhørighet tror jeg ikke vil bli oppfattet at majoriteten. er jo et kristent navn men det er jo så mye brukt at jeg tror det er svært få som har den assosiasjonen til navnet. så derfor syns jeg godt du kan droppe det navnet siden betydningen "faller litt bort" for min del i alle fall, og heller gå for Angnes Karoline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...