Gå til innhold

Fjerning av cyster ifm IVF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal inn dagen før jeg begynner med sprøyter til cystekontroll. Hvis det er cyster skal disse fjernes. Er såå spent på hvordan det kommer til å være hvis de må fjerne cystene. Hvordan gjøres dette? Er det vondt? Tar det lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde egguttak i går, og han sa etterpå at han hadde også fjernet 2 cyster.. så jeg merket ikke noe forskjell på uttak av egg eller cyster..

Skrevet

Så rart... Jeg må til cystekontroll før jeg begynner med sprøyter.(Jeg har hatt cyster hver gang jeg har vært til kontroll). Noen som vet hvorfor - når Tullemor1 4 ivf forsøk har gjort dette ifm uttak av egg??

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også cyster da jeg skulle begynne med ivf, så måtte gå to mnd på p-piller før jeg kunne starte på spray, fikk også et annet preperat, så den ene cysten forsvant av seg selv, men den andre (hadde en på hver eggstokk) var der fortsatt. Måtte en mnd til på p-piller. Etter det fikk jeg begynne på spray, før ny cystekontroll. Hadde fremdeles cyste, men var samme størrelse som den var da det ble oppdaget på klinikken, og det var 9 mnd etter. Legen sa da at de tok den ved egguthenting, og hadde bare vondt da, så hva som var hva, var ikkje lett å si...

KLem

Skrevet

Grunnen er nok nettopp det at du har hatt cyster før, og derfor ønsker man å tappe dem før sprøytestart slik at det ikke skaper problemer for stimuleringen din. Ved det andre uttaket mitt drenerte de en cyste på ene eggstokken, det var mindre problematisk enn punktering av folliklene for uthenting av egg - dvs cysten var ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...