Gå til innhold

Jeg er helt uerfaren på barnevogner.. Noen som kan hjelpe med noen forslag?

Anbefalte innlegg

Venter første barn i august.. :)

Jeg har sett for meg at vi skal ha en fire hjuls vogn. Selv kommer jeg til å gå mest turer på asfalt, men pappaen er av den mer sporty typen så den skal sikkert brukes litt i (halvveis)terreng også.

Syntes det er viktig å ha en bæredel som er lett å løfte ut av vogna da vi bor i leilighet, og må opp noen trappetrinn før jeg får parkert den.. Ser for meg at vi tar ut bagen med babyen først, og så triller inn vogna. I hvertfall når jeg er alene.. :)

I tillegg så blir det nok endel inn og ut av bil med vognen.

Noen som har noen erfaringer / anbefalinger på vogn som kunne passe oss?

Fortsetter under...

Jeg ville gått for en 3 hjuling jeg altså. Kanskje en Teutonia s3 med fashionbag, som er en hardbag, eller så kan du bruke softbag i sportsvogna. Det som er fordelen med denne sportsvogna er at du kan snu sittedelen begge veier og jeg synes det er viktig:) De er ikke så altfor dyre heller:) www.lilleprinsen.no selger de via nett.

Jeg hadde en 4 hjuling Basson Roma Duo vogn til førstemann og trillet turer opptil 4 ganger hver dag. Hvis du ikke har en 4 hjuling med svingbare forhjul så er det er mareritt mtp kjørekomfort til mor/far. Hadde jeg visst det jeg vet om vogn i dag så hadde jeg aldri kjøpt den vogna. Nå er den heldigvis solgt når vi skal ha nr 2;)

Vogna som førstemann har er en TFK Joggster Twist, helt super vogn, men han ikke snu sittedelen på den. Denne vogna kjøpte vi når han var 1,5 år og hadde ikke samme behovet for å se meg når vi trillet.

Babyen som kommer i mai har fått Bugaboo Cameleon, som jeg gleder meg til å ta i bruk. Det er en vogn som har bag og sportsdel separat. Den har 4 hjul, men forhjulene er små og svinger:) Her kan en også ha sportsdelen begge veier, samt at en kan vende håndtaket over. Litt dyr vogn, men har en grei gjenbrukspris:) Så er den lett, veier under 10 kg:)

Valget er ikke enkelt.... Jeg har nå vår 4.vogn, har solgt ukka 2 og har 2 igjen:)

Ser endel 3 hjulinger og andre vogner har små bager, men der er Bugaboo sin bag faktisk større enn bagen til Basson vognen vi hadde:)

Du kan gå inn på www.nybaktmamma.com eller www.vogndilla.com og lese mer om ulike vogner og modeller:)

Lykke til med valget:)

jeg har samme problemstilling som deg, og jeg har bestemt meg for en fire hjuls vogn. Mest fordi jeg synes de er mest stabile og ikke så lett å velte..

Jeg har funnet ut at Simo vognen blir for tunge for mitt bruk, simo kombi veier 20 kg og blir et slit å få opp trappene. Simo duo har ingen håndtak så jeg får ikke løfta ut ungen på den måten jeg vil.

Teutonia Mistral eller Prestige står høyt på lista mi. Mistral er lettest og kjempegod å trille. Har hørt mye gode ting om den. Tror den veier rundt 11 kg. Eneste minus jeg har funnet er at bagdelen er litt lav, kurven under er litt liten også har stellebagen glipper på sidene så det renner lett vann i den når det regner/snør. (men den må man kjøpe som ekstra, så man kan bare kjøpe et annet merke). Mistral har gode muligheter til å lufte kallesjen, og har titteluke. Veldig lett å slå sammen også!

http://www.teutonia.de/index.php?id=410

Prestige er litt tyngre, men høyere enn Mistral! Prestige kan man velge Standard vognbag som har gode håndtak og klikkes på understellet. Den ser litt mer hårdfør enn mykbagene. Fashion vognbag kan man også velge, men tror ikke den har like gode håndtak, tror man må ta tak i selve bagen. Jeg har ikke sett Prestige i levende live, men tror den er veldig lik mistral når det gjelder luftemuligheter og at den er enkel å slå sammen.

http://www.teutonia.de/index.php?id=409

Den siste vogna jeg venter på å se er Emmaljunga City Cross (uten City Bag, da den ikke har bærehåndtak). Jeg blir i så tilfelle å velge også her hårdbag. Er spent på å se hvor langt ned bagdelen er og hvor lett den er. Den skal være den letteste av alle Emmaljunga.

City cross uten city bag ser du her:

http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country=NO

Håper dette var noe til hjelp, jeg gleder meg til å ha tatt et valg, for jeg synes også dette er vanskelig. kunne jo ingenting om vogner før jeg ble gravid.

Lykke til! :)

Ville absolutt ha valgt en 3-hjuling hvis jeg var deg. Vi har OTH selv og er veldig fornøyd med den. 3-hjulingene er lettere enn del fleste 4-hjulinger og er mye lettere å manøvrere for deg alene. Du kan kjøre den med ei hand og få den opp trapper med ei hand. Det kan man hvertfall med OTH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...