Gå til innhold

Ny her jeg også!!

Nr2-og3 har kommet- lykke!

Anbefalte innlegg

Ser ut som det var mange nye her- vi var på ultralyd igår og fikk konstatert toeggede tvillinger i magen :o) !!!! Jeg er i uke 15/16 nå og har hatt mistanke om det siden uke 11, så jeg hadde kommet meg over "sjokket" for en stund siden. Det var egentlig bare herlig å se de to, at de så friske og fine ut og sparka i vei ;o)

Er tuuusenvis av spørsmål man lurer på ...... Håper jeg får vite litt mer på ordinær ultralyd som jeg skal til om en tre ukers tid... Hvor ofte går dere som har vært her en stund til kontroll på sykehus/kvinneklinikk? Og. er det noen som vet hvor stor prosentandel som fødes på vanlig måte? Har ikke spesielt lyst til å oppleve å må ta keisersnitt, håper alt kan gå på den naturlige måten :o)

Fortsetter under...

Hei:)

Gratulere:)

Jeg er i uke 33+4 og har gått til ul hos overlege hver 14 dag siden de oppdaget tvillinger i uke 15.De mener de er eneggede så pga det blir i alle fall jeg fulgt tett opp.Jeg har bestillt en bok som heter"dobbelt opp",du finner den på tvillingforeldreforeningen sin nett side.I den står det litt av hvert og har i alle fall for meg hvert nyttig.

Lykke til:)

Så morro at det faktisk var to! Gratulerer så mye!

Jeg har vært på ul-kontroll hver 4. uke fra ordinær ul og fram til uke 30, deretter annenhver uke fram til 36 og så til slutt er det hver uke. Innimellom det har jeg gått til jordmor.

Tvillingfødsler har nok høyere andel keisersnitt en enlinger, men de fleste blir født på vanlig måte. Håper det ordner seg for deg også!

Kos deg med den voksende magen ;o)

Gratulerer med tvillinger og velkommen til oss! Får håpe du finner svar på noen av dine spørsmål her inne.

Når det gjelder hyppigheten på kontrollene er det veldig avhengig av hvilket sykehus du skal på. For min del tok sykehuset (Bærum) over alle mine kontroller fra uke 18 og da ble jeg booket inn på kontroller frem tom uke 37. Begynte med lege med UL hver 3. uke og nå etter uke 30 blir det lege med UL annenhver uke. Er hos jordmor nesten hver uke, så det blir mye løping til sykehuset på meg. Kanskje slitsomt men greit med tett oppfølging syns jeg.

Takker for svar- koselig å bli hilst velkommen i klubben! Er godt å "prate" med andre som er i samme båt som en selv ;o) Bra at man blir fulgt opp så bra, det gir jo en litt ekstra trygghet. Skal gå til kontroller på ahus og håper det ikke blir vanskelig å få time der fremover... Måtte mase litt på de før jeg fikk komme til denne sjekken vi hadde nå.. I tillegg så fikk jeg beskjed om at det ikke var noe ledig fremover til ordinær ultrlyd så de måtte høre med jordmødrene om noen kunne ta det på overtid. Skulle få et brev i posten, håper det brevet kommer snart! :o)

Takk for boktips forresten!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...