Gå til innhold

Er sykehusene i USA det beste stedet å føde på i hele verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født på et sykehus i USA? Ser at Farmen- Barbro påstår dette. Hun er visst gravid og skal føde i Boston.

Skrevet

Jeg holder en knapp på norske sykehus.

Skrevet

he he. leste det i se og hør også...

Synes norske sykehus er veldig bra!

Skrevet

Det beror vel på, har du ubegrenset med penger å betale for det så tror jeg de absolutt er det, spesiellt med tanke på veldig fortidlig fødte. Ellers så skulle jeg vilje si at Sverige kommer nok høyest opp og Norge noe sted etter det, vet jo ikke hvordan det er i Danmark eller Finland f.eks.

Men personlig vil jeg si at ABC er det beste stedet å føde på i hele verden=)

Skrevet

Jeg har mine tvil om sykehusene i usa er det beste stedet i verden å føde.

Det ENESTE grunnen til at jeg tror at det ville være et bedre valg i usa, er om ting går gærnt, kan du saksøke sykehuset. Her i Norge er det desverre ikke mye en får av erstatning, om ting skulle gå så ille, at barnet får fødselsskade.

i usa kan du saksøke for millioner, som kan komme barnet til gode

Skrevet

Jeg har hørt at alt bli veldig klinisk i Usa,, de har jo fødselsleger under alle fødsler for eks, og det er mye sjeldnere at kvinner føder uten smertestillende (blir oppfordret til å ta det), de er ikke veldig for at kvinnen skal få velge selv, kvinner som føder på sykehusene føder som oftest på rygg osv.

Husker noen hadde et prosjekt om dette på skolen i seksualundervisningen, De hadde sammenlignet flere forskjellige land.

Personlig synes jeg det er veldig flott her i Norge, hvor vi føder med jordmødre og kan bestemme mye av fødselen selv, hvilke stillinger vi skal føde i for eks, om vi vil føde i vann osv osv..

Skrevet

Tviler på at et land kommer høyt opp på lista over hvor det er best å føde bare fordi du får en feit erstatning hvis noe går galt.

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Jeg vil helst holde meg unna rullebåndsfødsler, og det er det inntrykket jeg dessverre har av mange sykehus i USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...