Gå til innhold

HJELP!!! Babyen lå i tverrleie. Uke 35.

Anbefalte innlegg

Er i uke 35. Har nettopp vært på undersøkelse på sykehuset, hvor de fant ut at babyen lå i tverrleie.Overlegen gjorde en utvendig vending (Ubehagelig! Det kjentes ut som han skulle klemme ihjel ungen...) Nå håper jeg bare at den blir liggende slik fremover!!! Skal tilbake om et par uker for å se om den har snudd seg tilbake igjen, og om det da evt. blir setefødsel...HJELP!!!! Kan man kreve keisersnitt isåfall???? Jeg NEKTER å gjennomgå en setefødsel!!!!;( (Babyen var i tillegg allerede blitt ca.3 kg, så han mente dette kommer til å bli en 4 kilos baby. Jeg var selv en 5 kilos. Og de sier jo sånt er arvelig! Setefødsel og i tillegg stor baby?!!! NEI!!!!) Noen som har opplevd det samme noengang?

*Hilsen livredd*

Fortsetter under...

Er i uke 34 jeg, og bebien min ligger i tverrleie.. Skal på UL igjen om 16 dager for å sjekke leiet.. Blir ingen utvendig snuing her, da jeg har morkaken på fremsiden.. Men håper iallefall han enten legger seg med stompen elller hodet nede, slik at jeg slipper keisersnitt.. Det har jeg hatt en gang tidligere, og det var et sant mareritt!! Så takker JA til setefødsel jeg iallefall.... Men håper så klart på hodefødsel:)

Hei! Dette har jeg ikke peiling på egentlig... Men jeg er også i uke 35, og babyen ligger også i tverrleie. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker for å sjekke da, så fikk inntrykk at det ikke var noen fare for setefødsel enda siden det er over 6 uker igjen, mente at jeg hadde goood tid på at han skal snu seg...

Jeg tenker som deg, nekter setefødsel... Vil ikke, tør ikke... :(

Spent på å høre om andre har erfaring...

En venninne av meg opplevde at baby snudde seg fra sitt hodeleie da hun var flere dager på overtid. Det var jordmor som oppdaget det på kontroll. Hun måtte på ny kontroll neste dag, men da hadde baby allerede rukket å snu seg tilbake, hun hadde en normal fødsel ytterligere et par dager etter dette. Så det kan gå bra! Men hadde det skjedd meg ville jeg sikkert ha bedt om mest mulig orientering fra en erfaren jordmor... Lykke til..

jeg er i uke 36 (35+5) og var på kontroll i dag. fikk også beskjed om at han ligger med rumpen ned... hodet ligger helt oppe ved ribbeina..

jeg fikk beskjed om å komme tilbake om to uker og hvis han ikke er snudd til da så må jeg på UL på haukeland... typisk da.. men men.. det ordner seg nok.. håper han snur seg selv. KS er ikke et alternativ for meg tror jeg uansett. jeg vil IKKE være så dårlig etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...