Chat29 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hei Jeg er bare 4 mnd på vei og førstegangsfødende. Bare et par spørsmål til dere som venter flere: Hva var symptomene på det? Jeg har gått opp 7 kg siden jeg ble gravid og har fått bra med mage. Men det er lite som tilsier at jeg burde ha gått opp så mye. Jeg er vanligvis ganske tynn og de to siste ukene har jeg lagt mye på meg. Skjønner ikke hva det kan komme av. Har begynt å leke med ideen om at det kan være to inni der evt, men samtidig er det ingen i fam min eller til mannen min som har tvillinger.....fikk heldigvis fremskyndet jordmortimen min så får vel se det an da...om jeg er større enn normalt evt. Men fint om dere som har flere kan gi noen tips på "symptomer" på tvillinger selv om det mest trolig ikke er det....nice to know :0)
Gjest Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg hadde ingen særlig mage og hadde gått opp 2kg til UL i uke 17. Fikk relativt stort sjokk, for tanken på mer enn en hadde aldri streifet meg engang. Men jeg forstår hvorfor jeg var hyperkvalm og alltid så trøtt om kvelden at jeg knapt rekker 21 Nyhetene. Hehe Men det står i boka at de som venter tvillinger får raskere mage. Så det kan jo godt hende. Lykke til hvertfall.
Tvillingenekomiapril Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg har ikke hatt noen indikasjoner på tvillinger, og har ikke hatt spesielt stor mage. Gikk opp mye mer da jeg var gravid med storesøster faktisk. Så jeg tror nok du må smøre deg med tålmodighet og vente på ultralyd. Lykek til!
Chat29 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 Ok. Takk for svar :0) Tålmodig er noe jeg ikke føler meg akkurat nå, men det er som du sier...bare å smøre seg med det ;0) Men er det noen av dere som skal ha tvillinger som ikke har tvillinger som dere vet om i familien da? Er toeggede tvillinger arvelig eller er det bare eneggede?
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Ja det er tvillinger i slekten, men det er ikke i arvelinje. Jormor tror at vi venter tvillinger fordi jeg brukte hormonspiral helt fram til i sommer, og at jeg slapp 2 egg ved eggløsning. Jeg husker ikke hva som er arvelig av en/to-eggede, men jeg mener at eneggede er arvelig og ikke to-eggede. Arrester meg hvis jeg tar feil.
Nr2-og3 har kommet- lykke! Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Toeggede er arvelig- ikke en-eggede!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå