To under Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Datteren min på 9 uker begynner å få tørr hud/eksem i ansiktet. Hvilken krem er best å bruke på dette?
Psyche Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Sønnen min på tre år har eksem, vi ble anbefalt å bruke en krem som heter Locobase. Det er en fet krem som du får kjøpt på apotek. Vi bruker den i tillegg til en annen(som vi fikk på resept hos legen), men det er pga det er mistanke om atopisk eksem. :-) Spør de på apoteket om du er usikker.
jenta80 Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 det hadde vår også, så begynte vi å smøre han med A derma. Funka kjempebra og etter noen dager var han helt fin. Brukte også litt av en som heter repair. veldig bra men lit feit. brukte den på kvelden. nå bruker vi a derma hver dag og han har ikke en prikk i huden bader han bare 2 ganger i uka og bruker ikke ull.
jenta80 Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 gutten vår var forresten helt full av det i hele ansiktet og litt på kroppen. så ikke bra ut.
mamma'n til knerten Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jeg fikk anbefalt physiogel på apoteket. den er fri for konserveringsmidler, parabener, parfyme og alt sånt. Fikk en som heter XM focus fra helsekosten som var for mild eksem. Det var naturens svar på kortison men "tryggere" å bruke enn kortisonkremer
Legekjærringa Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Locobase Repair er en veldig fet krem som man kan smøre på hvis det er veldig tørre partier. Anbefales også ved siden av hydrokortisonbehandling. Jeg har brukt A-derma Exomega også, bra men noen ganger er det ikke nok fett i den. Mange bruker Apobase rød oil krem, som er en god fet krem og billigere i bruk over lengre tid. Anbefales på Voksentoppen, allergisenteret
tøfflus Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Hvor lang tid gikk det fra dere begynte å smøre med krem til det gav resultater? Begynte for 2 uker siden med A-derma krem og olje til jenta mi på 9 mnd, men synes ikke hun har blitt noe bedre ennå. Smører to ganger per dag.
Psyche Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Atopisk eksem er rødt, tørt, klør og er ofte væskende(om det blir betente sår der f. eks). Ser veldig "hissig" ut. Det har ofte sammenheng med andre allergier og/eller nedsatt immunforsvar. Den som har det vil ofte ha tørr hud ellers på kroppen og klø mye. Noen har det i lettere grad og andre er hardere rammet. Mange vil klø seg til blods. Ofte sover de dårlig pga kløe og svie. Det var det legen sa til oss. Det som hjelper er behandling med kremer, dusje/bade sjelden(en-to ganger i uka), unngå ulltøy og bruke olje i badevannet/eventuelt "vaske" med olje i dusjen. Bruke såpefri såpe - f. eks SebaMed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå