Gå til innhold

...at besteforeldre sover sammen med barnebarn bare i stringen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hva synes dere om det?

På hytta i påska skjedde dette til oss. Bestemor og sønnen vår på 3,5 skulle sammen i familiekøya om natta. Morgenen etterpå da vi skulle stå opp ser jeg at bestemor er på vei opp av senga sammen med sønnen vår iført BARE stringen! Jeg fikk litt sjokk, for jeg synes det var litt ekkelt. En ting er jo at hun sikker liker å sove sånn når hun sover i sin egen seng, men jeg mener hun burde skjønne at hun skulle tatt på seg en t-skjorte og evt. litt mer "normal" truse for en bestemor. Hva synes dere da? Hvordan skal jeg evt. ta opp dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da vel ikke kreve at moren din skal ta på seg en annen truse som er mer "bestemoraktig" da vel? Nei, den var litt drøy.. Men jeg kan være enig i at det ville vært bedre hvis hun hadde tatt på seg en t-skjorte eller en type nattdrakt. Hvis du mener at moren din gjorde feil ved å legge seg så lettkledd sammen med sønnen din, synes jeg at du rett og slett bare må si det til henne. Er det vanskelig? Ja, men om de skal fortsette å sove i samme seng....

Skrevet

hehe.. mora mi er 64 år, så har litt problemer med å se henne for meg i g-streng.. hehe.. Du kan jo nevne for henne at du syns det er litt ukomfortabelt og upassende.. Dette er jo ikke verdens undergang for henne så det burde vel ikke by på de største problemene.. Hun tenkte seg nok ikke om, men det gjør hun vel neste gang da, tenker jeg=)

Skrevet

Hehehehehe, har vanskelig for å se for meg min mor, svigermor eller stesvigermor i string!!!!!:D

Om du ikke liker det, så si fra. Si at du gjerne synes hun kan ta på ei t-skjorte når hun sover i senga med barnebarna.

Skrevet

Den hadde jeg reagert på vertfall.Vet du hva!!!! Hadde sakt det rett ut at dersom hun ville ha lilligutt på sitt rom så må hun ha en annen beklednig.Lykke til!!!!!!

Skrevet

Altså bestemor er din mor? Ikke mannen?

Hadde det vært min mor hadde jeg sef sport hvorfor i all verden hun bruker string!? Så hadde jeg sagt at hun kunne jo ha skjorte på seg i senga og ikke blotte seg for ungen! En 3åring forteller jo gjerne i detalj i barnehagen hvordan bestemor ser ut "naken"...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Dere har jo helt rett, det bør jo ikke være så vanskelig å si i fra om dette. Skal gjøre det ved neste overnatting. I påska ble jeg så "sjokkert" over synet av bestemor i g-streng at jeg ikke fikk sagt noe... :)

Skrevet

Haha, g-strengen bør hun få beholde, men hun bør ha på seg ett eller anet på overkroppen.

Skrevet

Dere er nå morsomme.......

Skrevet

hvor gammel er denne bestemoren? min mor er 42, og har brukt g-streng så lenge jeg kan huske!

jeg ser ikke problemet jeg, jeg satte da min 1.5 år gammel sønn i badekaret med bestemor jeg...

vist problemet er at barn snakker i bhg, som noen sa her, er det da galt og ta med seg sitt egent barn i dusjen å da?

hmm... nei, sanne ting bryr jeg meg ikke om, vet da at bestemoren ikke har noen "skummle" tanker!

Skrevet

Haha, bestemor i stringen gir bare morsomme assosiasjoner...

Tror kanskje jeg også hadde fått litt bakoversveis av å se noe sånn. Men rent bortsett fra det synes jeg ikke det gjør noe om barn ser andre, både voksne og barn, uten klær. Gir bare sunne holdninger tror jeg, at de blir vant til at kropper er naturlig og normalt og ikke bare seksuelt (når den tid kommer). Høres ut som en klisje men sånn tror nå jeg det er.

Skrevet

Tror nok ikke min mor hadde gått i sting, for hun hater det. Men om hun hadde gjort det hadde jeg ikke brydd meg for jeg er vant til å se hun naken og vet at hun altid sover naken hjemme.

Guttenungen både bader og dusjer sammen med mamma når han er der så om hun lå i bar overkropp er det naturlig for han og jeg hadde ikke brydd meg.

Tror nok at mange er veldig redde for nakenhet fordi de forbinder det med noe seksuelt. Et normalt forhold mellom bestemor og barnebarn er ikke seksuelt, men det handler for meg om en ekte type kjærlighet.

Skrevet

herregud for et latterlig innlegg.. Syns du lager bråk av ingenting. Trusa spiller vel ingen rolle, kropp er naturlig uansett med eller uten stringtruse. Det er mange litt eldre damer som går kun med stringtruser fordi de liker det, står vel ingen aldersgrense på de??

Tror du virkelig at gutten din på 3,5 år skulle reagere på dette og tenke at: "bestemor har ikke sånne store, blomstrete truser som andre bestemødre". HAHA!!

Høres ut som du "sexifiserer" dette litt, mens en stringtruse i samme seng som en liten gutt OVERHODET ikke dreier seg om sex!!!

Skrevet

Ser ikke helt problemet. For meg er det naturlig at barna ser voksne nakne. Tror det er bra for selvbildet deres senere at de kan se at mennesker ser forskjellige ut. Vil tro det var helt naturlig for bestemor å sove i stringen, så da tenkte hun vel ikke over at gutten din kunne synes det var ekkelt.

Skrevet

Min sønn på kom fnisende inn til meg etter å ha vært på besøk i sengen til bestefar og kjæresten hans om morgenen og sa: mamma, bestefar sov uten truse!!! dette syntes han var kjempemorsomt og opplevde det ikke som ekkelt i det hele tatt. For barn er nakenhet helt naturlig, og jeg tror ikke de tar noe som helst skade av å se et par pupper eller en rompe til en i familien, i en setting hvor det er naturlig.

Samtidig er det selvsagt viktig å lære dem å sette grenser for sin egen kropp, at andre ikke har lov til å ta på kroppen deres, at man ikke viser seg frem til fremmende folk etc.

Skrevet

syns vel kanskje at du overreagerer litt. kropp er da naturlig og at hun sover i string er da ikke så dramatisk. syns dette var veldig storm i ett vannglass. men nå er ikke jeg så veldig prippen av meg da.

Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg. Sover selv i string og går da virkelig ikke opp å tar på meg noe mer hvis barna kommer og krabber ned i sengen i løpet av natta. De er også med på badet på morgonen og skifter samtidlig som meg. Skulle det være noe problem. Har og dusjet med dem, det har mannen min og + badet.

Hvordan er det når dere er i offentlige svømmehaller? Da ser de jo mennesker i alle aldre nakne.

Ser ikke hvordan dette skal kunne være noe problem i det hele tatt, så lenge du ikke tror at bestemor er en overgriper.

Skrevet

Jeg gjør det selv, så jeg ser ikke noe problem med det. Ungene mine elsker å sove nakne, så de tenker ikke over om andre sover i trusa. Min mor på 49 år bruker string, hva mormor bruker vet ikke jeg. Men bruker ho string så skal ho få gjøre det uten at jeg bryr meg!

Skrevet

det er altså strengt forbudt at bestemor eller andre damer er i dusjen når dere skal i bassenge da eller?? der er jo alle sammen nakne å dusjer sammen. ser ikke noe farlig i det hun gjorde jeg altså. både min mann og jeg kan dusje sammen med jenta vår på 1,5 år.

Skrevet

jeg hadde ikke reagert. her må både min mor og sviger mor og ikke minst fedrene gjøre hva de vil. Det er vi som lager problemet tenker jeg

Skrevet

Hei igjen:)

takk for mange svar! Tydeligvis en del forskjellige meninger angående dette, men det ser ut til at de fleste av dere ikke synes dette er noe problem.

Mulig det er jeg som er litt sær eller prippen iom at jeg reagerte på det. Men jeg er enig med dere i at det er en bagatell tross alt!

Skrevet

Jeg er tante og min tantegutt sov ofte i senga med meg om morgenen når han overnattet, jeg kun iført streng. Han tenkte enkelt og greit ikke over det. Jeg tenkte over det, men fant ut at det var svært unaturlig å stå opp å kle på seg når gutten kom krypende opp til meg.

Skrevet

Tror det kommer veldig an på hva man er vant til.. familier er jo så forskjellige. Må ærlig innrømme at jeg har aldri sett verken farmor eller mormor nakne eller i truser så hadde nok vært et lite sjokk for meg også hehe;D

Tenker litt som så at et lite barn på 2-3år ikke tenker så mye over bekledningen til de voksne, mens det kanskje blir litt annerledes for et større barn når det kanskje begynner å skjemmes for ting o.l. Men somregel samsover man vel bare mens barnet fortsatt er lite. Synes for andre voksnes del at det kan være ok å tildekke seg en smule mer enn en string. Går vel litt på gjensidig respekt når man er på besøk hos folk;)

Ellers er det jo fint at barn kan få et godt bilde av nakenhet, få et godt forhold til kroppen sin osv. Alt til sin tid=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...