Gå til innhold

UL i dag. Store barn????

Sol med 2!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært på ul igjen, uke 32+2 nå. Alt står bra til og de vokser jevnt og trutt. Jeg spurte om hvor store han trodde de var, og da sa han at jenta ver ca. 2400 og gutten ca 2700! Syntes det var veldig mye, særlig gutten. Hva ligger dere andre som får vite vekt på?

Ellers er formen raskt synkende nå. Jeg har en times kjøretur til sykehuset. Selv om vi hadde en hvilepause hos svigerinna mi før vi dro hjem, blei bilturen hjem lang. Har skikkelig "sprett"-mage (står rett ut og er 119 cam rundt) og det gjør at det begynner å bli direkte ukomfortabelt å sitte oppreist. Kan ikke ligge bakoverlent på ryggen heller, for da blir jeg uvel... Og enda er det 8 uker til termin, øg trolig flere kontroller. Huff og huff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Mine var 2500 og 2800 når de ble født i uke 38.

Men husk på at denne vekstestimeringen deres er veldig unøyaktig. Store feilmarginer.

Skrevet

Jeg er 35 uker nå, og mine ble estimert til 2500 og 2250 i går ,men det er utrolig stor usikkerhetsmargin med disse målingene, og det kommer an på hvilke mål de bruker. (Om de bruker hodeomkrets og mageomkrets (HC/AC)eller om de bruker tverrsnittene (MAD og BPD) For 2 uker siden ble de målt til rundt 2 kg begge to. Jeg ville ikke engstet meg over store barn, tror det begrenser seg selv når det er to. Når skal du tilbake?

Håper de siste ukene går som en røyk for oss begge!

Skrevet

Heisann! Var på UL i går eg òg, akkurat 32 uker, og gynekologen estimerte guttene til å være 1750 og 1900 gram. Begge ligg under gjennomsnittet for enlinger, men innenfor normalen ifølge gynekologen... Var jo stor forskjell på mine og dine, men det kan vel både være genetisk betinga og usikkerhet ved måling tenker eg...

Kor ofte skal du på kontroll no? Eg skal til gynekologen/UL att om 3 veker, og til jordmor neste veke. Syns det er lenge mellom kvar UL, men kanskje vanlig??

Uff, høres ut som du har nokre strevsomme veker no... Eg hadde det sånn rundt uke 30 og såg mørkt på resten av vekene, men no er formen bedre igjen heldigvis! Håper du også berre er i ein bølgedal, og at det kjem seg litt :)

Skrevet

Ups, mine estimater ligger langt over deres iallefall... Har begynt å tenke at gutten kommer til å bli like stor som storebroren var 4050g, dersom jeg går helt fram mot termin. Bortsett fra belastningen for meg, er det jo egentlig bare flott.....

Jeg skal til jordmor på torsdag og til ny ul 10. april. I følge mitt skjema skal jeg på ul i uke 34 og 36 og deretter hver uke framover. Nå er det sånn at jeg blir fulgt opp på sykehuset i Kongsberg, men skal føde i Drammen. Det er ennå litt uklart for meg om/når Drammen skal overta kontrollene. Det er jo ikke umulig at de har andre rutiner.

Jeg er også litt spent på fødselen. Jenta som er tv1 ligger nå i sete og gutten i hodeleie. Gynekologen på Kongsberg mente at hvis det fortsetter, bør det tas keisersnitt. Men hvilket syn Drammen har på det, visste han ikke. Trolig er det vel avhengig av hvilken gynekolog jeg treffer på der også, Veldig frustrerende det der....

Lykke til i ukene som kommer dere også. Formen er fortsatt laber. Har ordnet meg med noen "hushjelper" som kan hjelpe til med innspurten av klesvask og få alt i stand til de to kommer. Ser ut til at jeg kan bli avhengig av det framover. Godt jeg har mye familie og gode venner rundt meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...