Gå til innhold

Alle vaksiner like farlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sagt nei til vaksinasjon på helsestasjonen, men er så usikker på om jeg gjør det rette.. Burde jeg la han få noen av dem kanskje..? Hørte om noen som hadde sagt nei, men tok enkeltvaksiner for stivkrampe (pga av barn spiser på alt, graver i jorda ol.) og for polio (for å være beskyttet ved reiser i utlandet). Mente de vaksinene ikke var så farlig som de andre.. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er det jo ulike komponeter i de ulike vaksinene.....de fleste riktignok ikke lenger tilsatt kvikksølv her til lands....men for eks dyrket på kyllingfostere....hvilket ikke er noe sjakktrekk dersom man har tendens til å utvikle eggeprotein-allergier....sånn sett vil det alltid ligge en viss predisposisjon for å reagere ulikt på de ulike vaksinene ettersom hva slags medie de er dyrket på eller hva de måtte inneholde,; formalin, aluminium, frostvæske, proteiner av ulik suspekt opprinnesle og i noen tilfeller desverre ulike bakterier og virus uten hensikt.....

tidligere var det mye oppe at spesielt kikhoste komponenten i trippelvaksinen var spesielt farlig...deretter var det opp at meslingekomponenten i mmr var skummel i kombinasjom med de andre to.....personlig vil jeg atna at det er individuelle predisposisjoner som avgjør om man reagerer spesielt uønsket på en eller annen av vaksinene....

jeg tror desverre av disse grunnene at det ikke er noen regel for hvilke vaksiner som er best/ verst.....du må nesten bare vurdere dette selv.....å vaksinere dersom man skal til et område med høy hyppighet av polio er jo et valg man kan ta før man reiser, samme med stivkrampe.....et valg man kan ta stilling til når ungen skal ut å grave i jorda....men som tidligere nevt er stivkrampe hos barn hyppigst relatert til kutting av navlestreng med urent redskap.....

jeg vil anbefale deg å google litt på nettet...da får du et nyansert bilde av saken....

Skrevet

Skjønner at du føler deg usikker. Det tror jeg alle blir når de sier nei. Vi er jo flaska opp på teorier om at hvis vi ikke vaksinerer, så blir ungene så syke at de dør.........skremselspropagandaen er effektiv, den spiller på foreldres usikkerhet, så de følger flokken

Du kan begynne med å åpne og lese endel av de trådene som ligger her allerede. Masse bra lesestoff og enda flere gode linker til diverse vaksinedokumenter/artikler o.l.

Før du sier ja, bør du i det minste sette deg skikkelig inn i hva de inneholder, og hvilke skader de kan forårsake.

Du blir tryggere på valget ditt når du vet mer. Ellers er det jo bare å søke råd her.....Yppert, Angelica, TheNatural, Loiz og ganster-hippie (bl.annet) er sprekkfulle av kunnskap om emnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...