Gå til innhold

Tips mot pollen allergi når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har samme problem. Av legen fikk jeg beskjed om å ikke bruke Citirizin lenger nås om jeg er gravid. Har skrev ut resept på gamletypen allergimedisin som har trekant, dvs man blir trøtt av den og må vurdere om man er i stand til å kjøre bil (husker dessverre ikke hva den heter). Forstod det slik at de fleste moderne allergimedisinene ikke skal tas av gravide. Jeg har ikke tatt kortison mot allergi, men har gått på astma-medisin i mange år (pulmicort). Fikk også beskjed om å kutte ut denne ivertfall første del av svangerskapet (har hatt blødninger, samt ma i høst).

MEN: Jeg begynte i midten av februar med homeopat-medisin mot pollenallergi, og det ser ut til å fungere greit så langt! Ingen nyse-kuler :-) Har ikke brukt vanlig allergimedisin denne sesongen. Kanskje en ide for flere å vurdere dette? Jeg var i utgangspunktet skeptisk som bare det, men "desperat nok" til å prøve. Samme person er også akupunktør, så han har satt noen nåler ved neseroten også ca hver 2 uke.

Jeg fikk beskjed av legen om at jeg ikke kunne ta noe som heldst form for allergi-tabletter! Jeg måtte heller dra på fjellet sa hun. Hun sa også at mange gravide ikke merket så godt til allergien når de gikk gravide. Men jeg begynner å merker ganske godt at våren er på vei jeg. Kanskje jeg også skal prøve homeopat?! Måtte du betale mye for det ToBe?

Polaramin depottabletter, 1 morgen, en kveld! Gjesp!!! Man blir utrolig trett av dem, men de funker absolutt, og det er trygt for gravide! Jeg vil oppfordre alle til å holde seg LAAANGT unna alternativ medisin, homeopatiske medisiner o.l. Disse er ikke testet og dokumentert i svangerskap. En vil jo nødig gjøre babyen skade, vel?

Annonse

Oi, det har jeg ikke tenkt på. Takk for at du sa i fra, skal ikke prøve homepat alikevell! Hmm.. jeg skal vente en stund utover å se hvordan det går, så får jeg høre med legen min igjen hvis det blir helt uutholdelig! Selv om hun var fast bestemt på at jeg ikke kunne bruke noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...