Gå til innhold

Er det farlig å ligge på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om dere vet om det er farlig å ligge på magen under graviditeten? Jeg er 16 uker på vei, ikke noe særig mage. Tanta mi lå på magen under hele svangerskapet, skar hull i madrassen. Hehe..Er dette til å anbefale? Jeg MÅ rett og slett sove på magen, klarer hverken å ligge på siden eller ryggen. Men vil jo ikke skade barnet mitt... =(

Skrevet

Jeg lurer på dette selv!! også avhenging av det!

Skrevet

Det er ikke farlig, men kan bli temmelig ubehagelig. Mange barn som sparker og protesterer på denne sovestillingen. Men det er bare å prøve seg fram.

Skrevet

Var som deg da jeg ble gravid med førstemann. Sov alltid på magen og bare det. Men fikk beskjed av jordmor/lege å unngå dette etter en liten stund. Det blir jo ganske mye press på magen og fostersekken. Muligens ikke skadelig, men ikke behagelig for den lille å få klemt sammen den lille plassen den har. Ville ikke gjort det hvis jeg var deg.

Må si at da jeg sluttet pga graviditeten begynte jeg aldri å ligge på magen igjen. Først pga at brystene var breddfulle med melk og harde og vonde. Ble så vant til å ligge i andre stillinger at selv nå, 10 år etter førstemann, så ligger jeg aldri på magen lengre. Og har faktisk aldri savnet det...utrolig nok. Kanskje blir det sånn med deg og?

Skrevet

tror ikke det er farlig, men jeg er ikke fagpersjon, så ikke stol 100% på det hehe.

jeg syns det er ubehagelig å ligge på magen nå. syns det er direkte vondt. men jeg gjør det noen ganger i noen minutter, for da begynner babyen å sparke, og det syns jeg er kjempemorsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...