Maritbrud Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Min samboers forlover skulle ordne med fire personer som skulle være våre kjøkkenhjelpere. Vi skal ha buffet så deres jobb vil bli ganske enkel...fylle på buffeén, ta inn skitten dekktøy, sette ut nytt dekktøy ved maten etc. Gjestene forsyner seg elv med vin fra bordet etc. For dette skulle hver av de fire få 1000,- (det man kan betale for et slikt oppdrag avgiftsfritt og uten å måtte oppgi det for skatt etc) Disse fire skulle han få tak i fra samboers gamle studentmiljø+forloveren har masse kontakter innen utelivsbransjen. Jeg er litt stresset nå fordi det ser ut som han ikke klarer å få tak i folk likevel. Vet noen om hvor man kan leie servitører/kjøkkenhjelp i Oslo som ikke koster alt for mye. Har hørt med noen cateringselskap men de skal ha ca 250,- i timen per pers.
maja_73 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Ta kontakt med de skolene som har servitør-linje og hør om noen der er interessert.
Maritbrud Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2008 Kjenner du til noen slike skoler i Oslo?
Mamman til Mari Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Du har vel sikkert tenkt på dette selv, Maritbrud.... Men har ikke din mor eller svigermor noen venninner som kan hjelpe til?? Kanskje evt. sammen med noen som er litt mer proffe. Du skrev jo selv at jobben ikker er så veldig vanskelig...
Maritbrud Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2008 Våre mødre bor desverre ikke i samme by som oss...så hvis deres venninner skulle gjøre det måtte de i så fall fly til Oslo..og det er nok ikke så aktuelt. Jeg har tenkt å sende ut en fellesmail på jobb og høre om det er noen som har barn e.l. som kunne tenke seg en slik jobb. Siden vi hadde budsjettert med kun 4000,- så har vi ikke råd til noe serlig mer. Vil man ha det profft og hvitt må vi visst ut med mellom 10-14.000,- og så mange lapper klarer jeg ikke å trylle ;-)
Mamman til Mari Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Oki, god idè med en fellesmail på jobb da. Lykke til :-)
happymom4 Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Hei Maritbrud Et lite tips...du må alderi finne på å la noen store barn gjøre denne jobben for deg.Jeg bruker å servere i bryllup..å jeg vet hvor hektisk å hvor mye det krever.Det høres så enkelt ut å bare fylle på maten og ta oppvasken. Men da har ikke du gjort dette før.Sist jeg gjorde det..holdt jeg på i 9 timer effektivt.De skulle ha gjester kl 19...vi kom litt før for å legge ut maten og slikt på fatene..de her lagde maten selv...Gjestene kom kl 19 men det ble litt mye taler før maten skulle spises...de hadde koldtbord...så jobben vår var å passe på at det var nok brød å mat på fatene..vi måtte også passe på at det var nok drikke på bordet..brus/vann/øl/vin...skal si man fløy beina av seg...de satt med bordet ganske lenge..vi måtte vente til de var ferdige med å spise før vi kunne ta ut asjettene deres...samtidig som dette måtte vi ta bort maten ifra bordene...Det og ha oppvask på kjøkkenet samtidig som du skal prøve å pakke bort maten og slikt..er ikke så lett.I tillegg så må man være veldig stille når dette her gjøres..kjøkkenet var veldig nærme lokalet og alt hørtes.Skal du ha ungjenter i fnise alderen tror jeg dagen din blir ødelagt...ikke for å snakke negativt om ungjenter..men det er jo bare slik de er...de blir jo også så fort slitne..og i mellomtiden må de jo få tid til å sende noen meldinger på tlf til noen venner og slikt.Jeg har hatt unge jenter annsatt før og vet hvordan de er:-)Tror du må sattse på litt eldere folk jeg...men ikke for gamle....Tilbake til dette selskapet her..de ville også ha satt ut kaffe og kaker/snacks veldig fort...så da var det bare å kaste seg rundt og sette på kaffen..pynte kransekaka,,legge opp frukt og snacks på fat og sette ut kopper og fat til kaffen.Når vi gjorde dette holdt vi på med å vaskeopp og ta inn maten..vi var bare 2 stk til 40 personer..men siden jeg kunne dette her og hadde erfaring ..gikk det greit...Så fort kaffen var ferdig...så begynte brudgommen om å mase på at vi måtte åpne baren snart..gjestene var tørste:-)Da var kl 22 og han som skulle synge skulle sto å trippet..Jeg syns det var litt tidlig men det var jo slikt de ville ha det og det fordi de ville få hjem barna sine så festen kunne begynne.Når kaffen og det var ferdig måtte vi sette bort borda slik at de fikk dansegulv...Nesten ingen hjalp til med å flytte bord av gjestene...det måtte vi gjøre.Jeg syns vi ikke gjorde noe annet å spørre bruden hele tiden når alt skulle bli gjort..men det hører jo med.Disse her hadde åpen bar og jeg sto i den og serverte..det var samtidig som oppvasken ble gjort...mye lyd på kjøkkenet...men det ble overdøvet av høy musikk..Baren var åpnet hele kvelden..men jeg sa meg ferdig når kl var 3..da tok vi kvelden..Håper du får et lite innblikk i hvordan det kan være å servere i et bryllup...stress..stress med gud så moro:-)
Maritbrud Skrevet 1. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2008 Takk for nyttige tips :-) Vi er også skeptisk til å bruke unge folk. Jeg har jobbet mange år på hotell og har hatt ansvaret for kjøring av servering på bryllup og kulebord. Man må svinge pisken i blant på de som ikke er bevisst det ansvaret de har som servitører. Du bor ikke tilfeldigvis i Oslo du da?...og vil tjene noen grunker ;-)
happymom4 Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Hei igjen Maritbrud Tilbyr du meg jobb..hehe det var ikke derfor jeg skrev inn til deg..jeg ville bare tipse deg litt at dette her er ikke en enkel jobb.Jeg bor i Fredrikstad så det er ikke langt unna Oslo..bare en svipp tur..Jeg jobber ikke med servering til daglig men tar oppdrag når noen trenger meg og da bruker jeg å finne andre som jeg kan ha med meg for å jobbe sammens med meg.Har bare fått skryt hver gang så da er jo det tegn på at vi gjør en god jobb:-)Har også jobbet på spisested som daglig leder i noen år + på catering firma...Så det mangler ikke på erfaring:-)Det jeg lurer på er dette en april spøk siden det var 1 april?hehe..kanskje det.... Men jeg lurer på hvor mange gjester dere skal ha og når selskapet skal være?Og om kjøkkenet har proffe oppvaskmaskiner?Sier sjeldent nei til å servere jeg....
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Etterstad vgs har også servitørlinje
Maritbrud Skrevet 2. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2008 Hei Skravlebøtte Det var ikke ment som noen aprilspøk nei :-) Tenkte jeg kanskje ville være heldig og ha flaksen med meg i leting etter folk. Når har svigermor skaffet to "hjelpere" siden i går, og det er vi jo kjempegla for, men regner med at vi trenger to til. Kan du ikke sende meg en pm med kontaktinfo til deg. Jeg vet ikke hva du er vant til å ta for et slikt oppdrag, men som jeg har skrevet lenger opp i tråden har vi satt av 1000,- til hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå