Gå til innhold

April: Da var smokkene vekslet inn i drømme-søppelbilen *skjelve*

Anbefalte innlegg

For lenge siden sa vi til Lille at han sulle få en stormaskin (jf barnetv på fredager) når han sluttet med smokk. Lørdag var vi på et senter her i byen. Lille fikk øye på en stooor oransj søppelbil og forelsket seg totalt. DEN ville han ha. VI sa 'nei'....og han var ganske lei seg. I bilen på vei foreslo han å bytte smokkene mot bilen.......????!??? Han som er sååå glad i smokkene sine. Vi tok det ikke helt alvorlig og så..."tja..kanskje det..., men da har jo ikke du noen smokk...." HVorpå han mente det gikk bra. Han skal jo snart begynne på skolen i følge seg selv *thihi*....Han snakket fortsatt om dette på søndag og vi begynte å forstå han mente alvor. Han ville gjøre det NÅ selvom det betydde ingen smokk i bhg, bil eller seng..... Han gråt i sinne da vi sa butikken var stengt. I dag da jeg hentet han i bhg ville han ha med smokkene hjem for de skulle leveres i butikken som NÅ var åpen-for det var bhg (lille smartingen vår....*sukk*) Jeg tok han på ordet og sa ok. Så kjlørte vi hjem og hentet resten av snokkene og esken de "bor" i. Han satt i bilen og passet godt på dem. Ville ikke ha noen i munnen for han hadde jo sluttet med smokk!!! Jeg synes så¨synd på den lille tassen som tappert bar sine kjære smokker inn og selv levrte dem i butikken mot å få drømmesøppelbilen i retur... Det river meg faktisk litt i hjertet (noen som sa at sønn var mer klar enn mor???)

Er uansett v-e-l-d-i-g spent på legging i dag selvom han har lovet han ikke skal gråte....

Fortsetter under...

Å så spennende, fortell hvordan det går da.. her er vi fast bestemt på at vi skal sende de til "smokkariet" til Kaptein Sabeltann når hun fyller 3 år. Men er veldig spent på det, hun er også veldig avhengig av den smokken...

Dette går ikke så bra :-(((( Gråtes veldig sårt her nå...

Mamma er ikke så sterk etter et barnedødsfall på jobb i dag heller.... Ikke noen god dag, men måtte jo bare når sjansen var der og han virket så motivert......

Hjelpes nå har jeg lyst å gråte...

Så lur han var!! Selv om han kanskje ikke føler det var så god ide akkurat nå :o(

Men det går nok bra, bare hold ut! Vi har hatt rasende suksess her i huset selv med et par tilbakefall ifbm sykehus og overnatting hos Bestemor. Her hjelper det alltid litt ekstra å minne henne på søskenbarna (de store heltene) som helt har sluttet med både tutt og bleie når det stormer litt. Han har ikke noen sånne mål? "Du som snart er skolegutt osv (hihi, Matilde sier også hele tiden at hun skal på skolen når hun har sekken på og skal i bhg)?"

Annonse

Han valgte jo dette helt selv, selv om han bare er 3 år ;o) Uff, skjønner at det virkelig er grusomt, vi har hatt et par sånne kvelder ifbm "jeg vil bare generelt ikke sove nå-hyling" da hun var mindre, men forhåpentligvis er det en trøst i at dere kan snakke litt om det i morra (ikke vær sånn "stakkar gutten min", men heller "så flink gutt du var som sov uten smokk i natt" og "du fikk jo den fine bilen for smokkene dine" eller noe i den duren) og så forberede litt mer i løpet av kvelden på at det ikke blir smokk denne natta heller. Viktig å ikke gi seg for da blir det kanskej enda vanskeligere senere. Den "må" jo snart bort likevel ifbm det tannstillingsgreiene som det snakkes så mye om, jeg har jaffal hatt litt "panikk" med tanke på det..

Du har helt rett. Han skal bli overøst mes ros i morgen over hvor flink han er.... Og selvsagt må jo smokken vekk snart. Tenkte ikke å ta det i fbm bursdagen hans da, men....det ble som det ble...Egentlig tenkte vi å gi den til Sabeltann i sommer, men nå er vi glad vi tok denne kvelden her hjemme og ike i en campinghytte på sørlandet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...