Gå til innhold

Erkjennelse av farskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurte på det samme som deg egentlig, men hvorfor i h... er nav sine nettsider så vanskelige å forstå seg på? der skal man jo også finne alle skjemaer som er til å fylle ut. men jeg har ikke funnet frem til disse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,helt utrolig at de ikke kan være tydelige på ting. Hvis man skal sende det til sitt lokale ligningskontor,burde de jo skrive det øverst på skjemaet. Det står jo på skjemaet at man skal sende det til finnmark...synes bare det høres litt merkelig ut...ahhh

Skrevet

Som dere ser av denne nettsiden ble loven om erklæring av farskap endret fra 1.1.2006. Da ble det også foretatt endringer i meldeskjemaet: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/andre/Foreldreansvar/foreldreansvar-2/Endringer-i-barnelovens-regelverk-om-foreldreansvar-og-farskap-nye-regler-fra-112006.html?id=416329

Nederst på siden er det en del lenker til brosjyre, skjema osv.

Skrevet

Å få med hele lenken ble tydeligvis litt vanskelig, men om dere kombinerer denne:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/andre/

Foreldreansvar.html?id=1048

og går inn på Endringer i barnelovens regelverk om foreldreansvar og farskap — nye regler fra 1.1.2006 som står litt ned på siden i høyre marg så finner dere frem.

Skrevet

Jeg føde for 3 mnd siden og jeg trengte ikkje noe skjema...Alt det derre papirstyret tok de helt automatisk på sykehuste. sambo måtte bare visse leg før han fekk skrive under på papirene, dette ble gjort ca 2 timer etter fødselen;) men kanske det er forskjellig fra sted til sted da kanskje...

Skrevet

hvis far nekter å skrive under på papirene, og jeg ikke fører han opp som far,- mister han da all rett? Det vil si at evt. stefar kan adoptere uten hans tillatelse? Eller er det slik at far må skrive under på at han fratar seg retten til barnet, for at jeg skal kunne adoptere til evt. stefar?

Siste spm: hvis faren nekter å skrive under på papirer for erkjennelse av farskap, og jeg gifter meg med en ny mann,- blir ny mann/stefar automatisk rettsmessig far til barnet da? Far til barnet og meg var verken samboere eller gift da jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...