Corine Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Er det noen som kan noe om dette? Evt. kan linke til informasjon om dette. Har hørt at de ikke starter vaksinering av små barn før de er 2 år, og søker informasjon om dette stemmer.... På forhånd takk. Corine
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 det er desverre ikke sånn lenger....etter det jeg har fått med meg angående dette var krybbedødstallene nesten nede på 0 den perioden, men er nå oppe igjen på samme tall som andre sammenlignbare land etter at vasinering igjen ble innført ved 3 mnd alder.....skal se om jeg finner noen kilder på dette.....mener fritt helsevalg har noe rundt dette.... i norge de siste årene har krybbedød jevnet seg mere ut tallmessig....man ser nå en økning blandt de under tre mnd samt en reduksjon oppover i alder....vet ikke så alt for mye om dette.....desverre.... ellers kan trenden sies å være mere vaksinering blandt nyfødte generelt verden over....da spesilet etter at endel land innførte hepatitt b vaksinen i programmet sitt....det er nå endel søksmål i frankrike....hvor man har sett uheldige virkninger av å vaksinere nyfødte......ellers er jo usa naivt nyvinnede på denne fronten som med alt annet.... i norge ser man også en økning i vaksinering av nyfødte da bla annet hepatitt b samt bcg vaksinen.....da spesielt om man har utenlandsk opprinnelse.....skulle vært intr å vite hvordan statestikken i norge sammenfaller med tanke på denne økte forekomsten av tidlig vaksinering og økning av krybbedød blandt barn under ordinær vaksinasjonsalder.....noen norske studier eller misstanker i denne sammenheng er vel neppe å håpe på engang.....
Corine Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2008 Takk for svar! Jeg skal undersøke på "Fritt Helse valg" om jeg kan finne noe om dette. Ja...mannen min er av "utenlandsk opprinnelse", noe pleierne på barsel bet seg veldig merke i. Vi ble overbevist til at jenta skulle få BCG/Hepatitt vaksinen allerede på fødeavdelingen. Vi stusset jo veldig på dette, og mannen ble provosert, fordi det ble sånn fokusert på at han er født i et land lenger "sør". At han forklarte at tuberkulose slettes ikke var vanlig i hans hjemland, eller at han har bodd i Norge i 25 år, syntes ikke å ha betydning i deres øyne. Naiv som jeg var (ja, på det tidspunktet må jeg innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på vaksinering), antok jeg at ok, de visste vel best, og vaksinen skulle settes på vesla dagen etter (bare 3 dager gammel.) Men HELDIGVIS kom min hjemmefødsel-jordmor på besøk, og advarte meg på det sterkeste mot å sette denne vaksinen på en nyfødt. Og jeg fulgte hennes råd. Og slik kom jeg til å interessere meg for vaksinering....og endte opp her. Vel, dette ble en lang digresjon. Beklager!
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 ....ja det er tragisk dette med vaksinering av nyfødte......du kan takke hjemmefødsel jordmora di på det varmeste..... jeg er egentlig i samme situasjon...barnets far av øst-europeisk opprinnelse.....men jeg opplevde ikke engang å få et tafatt tilbud om dette hverken på sykehuset eller etterpå....hvilket ville vært totalt uaktuelt også....men jeg må jo innrømme at det virker som det bare er tilfeldigheter som avgjør om man blir tilbudt dette eller ei......
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2000/11/19/vaccine-sids.aspx http://www.marceladevivo.com/?p=9 http://www.vran.org/vaccines/sids/sids-yazbak.htm her er noen linker på vaksiner......noe av det referer til japan.... mine søke ord var; vaccines sudden infant death japan. håper du får noe ut av det.....
Corine Skrevet 1. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2008 Ja, enig i at det ofte virker vilkårlig hva slags informasjon man får. Takk for linkene :-)
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Corine: Si ikke beklager. Det var enda godt at hjemme-jordmora di fikk satt en stopper. Og for på den måten "våknet" du. Velkommen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå