Gå til innhold

ny vikarjobb, så gravid..

Miniogmy

Anbefalte innlegg

jeg fikk i februar en ny vikarjobb. jeg har jobbet der i et par mnd, og fant i påsken uta t joda, jeg er gravid.. jeg er ca åtte uker gravid, får timesbetalt, ikke betalt i helligdagene, og sommerferien er det fire uker jeg heller ikke får lønn.. jeg aner ikke åssen dette skl gå.. og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. noen som har noen ide?

Fortsetter under...

vel, jeg har en mnd midt på sommeren der jeg ikke får lønn, og ikke får jeg betalt for de dagene det er helligdager.. jeg har akkurat tatt i mot jobben, dette er en vikarjobb i 1,5 år, for en som er gravid.. bør jeg bytte jobb? og ikke fortelle at jeg er gravid? hva bør jeg gjøre?

• 2 uker senere...

Så lenge du har jobbet/hatt inntekt i seks av de siste ti månedene før du går ut permisjon, er dine rettigheter bevart. Dersom det er stor variasjon i lønn mellom disse månedene, får du plukke ut de seks beste.

Hvis du skulle bli arbeidsledig eller sykemeldt, gjør det heller ingen ting så fremt du har opparbeidet deg rettigheter til å motta arbeidsledighetestrygd eller sykepenger/barselpenger. Dette teller også som å "ha inntekt" (med tanke på de seks månedene du må jobbe).

Dersom du jobber uten kontrakt, kan det by på litt problemer hvis du og barnefaren vil dele permisjonstida sånn at han får mer enn pappaukene. Du må nemlig kunne dokumentere på forhånd at du vil være i jobb i det tidsrommet det er snakk om.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...