Gå til innhold

barnevogn tips..........

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å skrive våre erfaringer rundt det å finne den opptimale barnevogna....

Vi undersøkte MYE.........

Leste alt vi kom over av omtaler og anbefalinger......

Vi satte våre kriterier:

1.KVALITET

2.HÅNDTERLIGHET

3.FARGER

4.PRIS

5.TILGJENGELIGHET

Utover dette kom spørsmålene rundt selve barnevognen, plassen til babyen. Det viste seg nemlig at mange "lette små" vogner hadde knapp plass til babyen. størrelser på bagen varierte mye.

Vi bestemte fort at vognen skulle ha 4 hjul pga stødighet og store hjul for å kunne komme lett frem i skog og mark.

Deretter kom kvaliteten på selve bærsystemet og plastmaterialet ( ok jeg er geeek, men hvem gidder å kjøpe noe dritt som sprekker ved 0 grader??)

Hvor mye plass trenger vi i bilen til alt baby utstyr samt vår egen bagasje om vi skal på tur?? -For vi skal definitivt på tur.

MHP. Kvalitet kom Jane vognene fort høyt opp.

MHP.håndterlighet kom jane slalom pro høyt opp, men ville vi ha 3 hjul........??

MHP. Farger var definitivt jane i tet.

MHP Pris var Jane vogna litt dyr kanskje...? 7700,-

MHP Tlgjengelighet kom jane vogna langt ned da den lages i spania og ikke selges lengre i skandinavia........

Vi sammenlignet med flere aktuelle vogner;

Brio Happy Duo

Knorr Carat Kombi

DBS Classic

Silver Cross Claccis Freeway

SIMO Komi 625

SIMO Kombi 755

Teutonia Elegance

Teutonia Mistral

Teutonia Spirit S3

Bugaboo Camelon

Bebe Confort

Quinny Freestyle

og flere andre inne på barnevognsguiden.no

Så utrolig mye dritt.....

Størrelsene på alle de overnevnte vognene er både større og tyngre enn Jane Slalom Pro utenom Quinny Freestyle- men bare ved å se på de to vognene er det lett match å velge........

Jane Slalom Pro veier 8 kg mot 13-26 kg som alle de andre veier.

Størrelse på sammenslått vogn er 63x50x85 hvilket er svært lite.

Det ble ikke så vanskelig å velge allikevel!!!

OG..........Vi er KJEMPEFORNØYD!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137304717-barnevogn-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke denne vogna er spes fin jeg, men...For klumpete, med lite rene linjer og småharry, harde farger etter min smak... Men forhåpentlig har den god kvalitet! Skjønt, sånn sett er det jo litt pussig at den ikke er så lett å oppdrive i butikker her i Norge. Ganske utrolig at du presterer å kalle vogner som Teutonia S3 og Mistral, Bugaboo og Simo for dritt...Kanskje greit å ha ørlite mer respekt for andres valg og behov og smak, som kan variere fra ens egen!

Hvis du ser på quinny som et alternativ, syne jeg du skal prøve å kjøre en OTH urban jungle. Den veier bare 9kg og er super i terreng.

Lett å legge sammen i tillegg til at den er kjempetøff.

Regntrekket er solid og vindtett og man kan kjøpe uv trekk til sportsvogn delen.

Babybagen er litt liten, men det gjør ikke noe å ha babyen liggende i sportsvogndelen.

Har ikke prøvd buggaboo, men har hørt at den og skal være veldig bra.

Man må venne seg litt til utsendet synes jeg og sommerhjulene foran virker litt pinglete. Men man må nesten prøve for å kunne si så mye.

Har prøvd en teutonia, synes den var tung og ikke like lett håndterbar som OTH.

Lykke til med å finne frem i barnevognjungelen.

Fint med tips:) Alle har jo forskjellige kriterier... Jeg har valgt Emmaljunga vogn, passet best til mine kriterier, inkludert at den ikke må være for tung og at den tar liten plass sammenslått. Tok laang tid å velge for å finne den rette vogna, men det er gøy også da!

Har ikke hørt om merket Jane før jeg, fant den ikke på www.barnevognguiden.no heller... Kanskje jeg som søkte feil...

Synes Quinny Freestyle og mange av de andre vognene er fine også :)

er det ikke bra vi alle er forskjellige?? vi har valgt emmaljunga edge duo kombi, som helt klart toppet alle våre krav, og det var ingen andre i nærheten engang. tenk så kjedelig om vi alle skulle gått rundt med samme vogner?

Annonse

Vi har ikke bil og bodde midt i København da vi kjøpte vogn. Vi trengte med andre ord ikke tenke på vekt og størrelse. Dermed har vi en vogn av super kvalitet med gedigent liggemål.

Den er ikke så pen, da vi fikk feil farge fra der vi bestilte fra, men den er kjempepraktisk for en familie uten bil.

Jeg kan ta med hele ukehandelen under vogna og den er nesten ikke slitt etter halvannet år med hard bruk. (Vi snakker i snitt fem km om dagen.)

Er utrolig glad for at jeg ikke trenger å tenke plass i bilen i forhold til vogn, altså.

å heisann............

Siden du er så resolutt i din dom må jeg nesten korrigere deg. De vognene som ble ramset opp her var aktuelle vogner å sammenligne med- altså Teutonia S3 og Mistral var høyaktuelle- og ikke dritt- men de nådde altså ikke opp hos oss.

Dette har altså ingenting med respekt å gjøre- du trenger å ta ting litt mindre personlig- ikke rart det blir krig når enkelte tar helt av- må bare le.....

Flott at ikke alle har like vogner!

Lykke til ja

Cline 82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...