Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg heter Maria, og mannen min vil gjerne at datteren vår også skal hete det, men jeg synes det blir litt rart. Han har da foreslått Mina, som er litt likt Maria - men er det for likt? Vet ikke helt om jeg føler meg komfortabel med dette, selv om Mina er et pent navn. Hva tenker dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Syns godt at datteren deres kan hete Mina, det er ikke for likt Maria. Maria er et veldig fint navn, så forstår godt at mannen din vil kalle datteren deres det, men er enig at det blir litt rart at mor og datter heter det samme. Kjenner ei Maria som blir kalt Milla, det er og veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Maria er det vanligste navnet i den vestlige verden, men det hadde vært tragisk om det var det eneste navnet i en familie. Men Mina er ikke for likt Maria, det går helt fint.
prebs Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Mina er koselig og ikke for likt Maria- samtidig som det kan sees på som en slags oppkalling. Synes også det er litt rart om mor og datter heter akkurat det samme.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jeg kan jo begynne med å si at jeg også heter Maria, og er svært fornøyd med mitt navn ;-) Min samboers favoritt navn er tilfeldigvis Maria, så han har også lyst å kalle barnet vårt Maria hvis det blir en jente! Men siden jeg heter det, så har vi blitt enige om at hvis det blir ei jente så skal hun hete Maria eller Marie til mellomnavn. Kan det kansje være et alternativ for dere også? :-) Mina er et pent og søtt navn. Jeg tenkte da jeg så overskrifta at det var søstreren til en Maria som skulle hete Mina, og det syns jeg hadde blitt for likt. Men siden det er mor og datter så blir det litt annet syns jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå