Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Har fra før av to sønner som heter Brage og Balder. Vurderer å kalle neste baby for Embla, hvis det blir jente. Synes det er så vakkert. Hva synes dere? Har dere noen forslag til guttenavn som kan passe?
Vannmann35 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Brage, Balder og Embla er jo veldig norrøne navn - og passer selvsagt utmerket sammen. Synes Embla er et helt ok navn, men ikke det jeg hadde valgt selv - klarer bare ikke for meg at jeg står og roper på en Embla... Ellers, hva med: Ask Brede Odin Tord Gard
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Ja, hvis du er bevisst på at du vil signalisere supernorrønt, skal det vel godt gjøres å finne noe som passer bedre.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Embla passer veldig godt til brødrene. Guttenavn: Birk Ask Storm Bendik Isak Jakob
nussie Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Embla er nydelig og passer helt utrolig perfekt til de andre:) Evnt. guttenavn: Birk Eir Ask Odin
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Egentlig ingen storfan av norrøne navn, og synes det blir litt "overkill" med Embla i tillegg. Men det er et pent navn og passer (nesten litt for godt) til brødrenes. Hva med Frøya? Ingeborg? Ingrid? Synes det finnes mange andre, finere alternativer. Til gutt foreslår jeg Birk!
volve Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Embla er nydelig - det fineste jentenavnet som finnes! Til gutt: Frende Heine Gaute Sturla
Firekids Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Embla er det vakreste navnet i verden. For meg er det mye "mykere" enn de fleste andre norrøne navn.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Brage, Balder og Embla passer kjempefint sammen. Et flott norrønt trekløver. Jeg liker veldig godt slike navn - selv om datteren vår ikke har fått et norrønt navn selv. Guttenavn: Brage, Balder og Trym Brage, Balder og Birk Brage, Balder og Bård Brage, Balder og Snorre Brage, Balder og Sverre Brage, Balder og Sigurd Brage, Balder og Odin Brage, Balder og Ask Brage, Balder og Eskild Brage, Balder og Olve Brage, Balder og Ånund
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Har dere kommet fram til noen forslag dere liker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå