Gå til innhold

Når kan jeg teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Fikk satt inn to egg i går. Når kan jeg tiidligst teste...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Da er du på rugedag 1 i dag. Jeg har hørt at noen har fått positiv test på rugedag 8. Det er det tidligste, men det er ikke lurt og teste så tidlig. Du kan være kjemisk gravid, og da er det synd og få positiv test på rugedag 8, mens den på testdagen som er dag 14, er negativ.

Du kan også få negative tester helt til dag 14, og det er jo synd og ødelegge for seg selv når det egentlig ikke er noen grunn til det.

Jeg ville ventet til dag 14, jeg.)

Denne gangen skal jeg klare og holde meg!! Jeg har en tendens til og teste for tidlig, men denne gangen skal jeg følge mine egne råd. Er ikke ruger enda. Blir det om knappe tre uker.

Skrevet

Hei hei!

Jeg testet på dag 10 v begge mine graviditeter!!

Disse var MEGET svake.. men super sterke v dag 14!!

Lykke til!

Skrevet

Anbefaler deg å vente til rugedag 14 med å teste for å unngå unødvendig bekymring, analysering og selvpining osv...

Ja - testene KAN slå ut tidlig hos noen, men så er det dette med kjemisk graviditet, - og dersom en får neg test som er det vanligste så tidlig, bekymrer man seg jo, og blir "pint" i de dagene en må vente for å ta sikker test etter 14 dager. Disse "ventedagene" på testdag syns jeg nesten er det verste med hele forsøket, og man behøver ikke gjøre det verre for seg selv egentlig..

Dersom en kjøper testene på apoteket kan man jo dessuten bli lettere ruinert dersom man er en hyppig tester slik jeg var første gang hvor jeg ikke klarte å vente lengre enn dag 8.. (Kan forøvrig anbefale å kjøpe tester på www.billigtest.dk.. - er mye å spare)

Gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør... ; ) testet denne gangen selv på dag 10 (positiv), men måtte jo selvfølgelig teste igjen på den "offisielle" dag 14.

Krysser fingrene for positiv test :)

Skrevet

Takk for svar. Får vel prøve å holde meg, da... Tror ikke jeg klarer å holde meg så lenge egentlig. Kommer sikkert til å bli helt tullete. Ei venninne spurte akkurat om jeg ville ha masse graviditetstester, hun hadde visst mange på jobben som skulle kastes. Så da kan jeg jo ta meg råd til noen flere:)

Har tidligere bestilt på billigtest.dk, og det er jo utrolig billig!!!

Ja, vi krysser virkelig fingrene her også. Føles helt sykt at vi må vente så lenge på å få svar på noe så stort. Føles urettferdig!

Lykke til til dere også:)

Skrevet

Jeg turde ikke egentlig teste før dag 13 jeg da. Kun satt inn 1 egg 13/3.

Svak positiv, men likevel lett å se, men dagen etter på dag 14, var den kjempe sterk :)

Så beste resultat og sikreste er jo dag 14 som de sier.

LYKKE TIL!!!!

Skrevet

kjemisk graviditet er det samme som tidlig SA... dvs en positiv test er graviditet, så lenge man ikke har hatt uttak og tatt eggløsningssprøyten..

jeg testet negativt rugedag 7 og pos på rugedag 8+10+12 på mitt fryseforsøk. satt inn 7/3 og er nå i min 6. uke!!!

lykke til med testingen, ikke minst ventingen som er helt forferdelig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...