Gå til innhold

Når dere lager fiskegrateng....????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker/forveller dere alt før dere steker fiskegratengen? Eller har dere i fisken osv rå? Jeg koker alt først, både fisken, grønnsakene, makaronien og lager hvit saus som jeg så blander over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

koker makaronien. fisken legger jeg rå i den hvite sausen. bruker i grønnsaker i gratengen. har de ved siden av.

Skrevet

Så flinke dere er...

Jeg tar fiskegratengen ut av fryseren og putter den inn i den varme ovnen... og så koker jeg poteter mens den steker seg ferdig....

Men kanskje jeg kan få en oppskrift av dere, så kan jeg prøve å lage selv?

Skrevet

Jeg lager sausen og damper fisken. Har i eggehvitte og, samt litt muskattnøtt. Utover det har jeg ikke noe mer i gratengen, men liker at alt er forvellet først.

Skrevet

forveller alt først, og lager hvit saus med stivpiska eggehviter i. Da vblir den luftig og god:))

Skrevet

koker alt først...da blir det ikke så lenge inne i ovnen.

Skrevet

Hehe ja jeg har også brukt ferdig grateng ofte. Men nå lager jeg selv for andre gang. :-)

Jeg koker torsk, grønnsaker (ferdig blanding av gulrot, blomkål og erter i dag), makaroni. Og ferdig hvit saus. Uff ja jeg er ikke flink til å lage hvit saus...:-) Har litt ost og strøkavring over og inn i ovnen i ca 40 min.

Er ikke så glad i torsk, men må prøve å spise litt forskjellig fisk. Blir dessverre ikke så jeg gleder meg til middag de dagene vi skal har torskemat... :-(

Skrevet

Å ja jeg holdt på å glemme egget og muskat. Godt jeg skrev inn her... :-)

Skrevet

Koker fisken først, ja. Grønnsaker har eg ved siden av fiskegratengen. Lager kvit saus som eg har i et par eggeplommer,krydder, kokt fisk og kokt makaroni til passe konsistens. Har i et par stivpiska eggekviter, brødrasp eller ost på toppen og inn i ovnen. Namnamnam. Tenkte å lage en kjempeporsjon snart, så kan vi fryse ned og lett ha fiskegrateng til middag ofte :o)

Skrevet

Takk for tips, kanskje jeg skal prøve på dette en dag, vi spiser _alt_ for lite fisk... *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...