Mamma2OO5 Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 for voksne? Tenker på miljø for barna, ting å finne på -fritidsaktiviteter og sånt. Hvordan er skolene? Barnehagene? Treningsmuligheter for voksne, skog og mark, kino?
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har vokst opp på Kolbotn, og har god kjennskap til Ski. Det er masse og finne på, med idrett og andre aktiviteter. Det er kort vei til alt, og ikke er det vanskelig å finne litt skog og mark. Kino har de også! Og treningssenter, utesteder, storsenter... You name it! Eneste "minuset" er vel at det konstant er utbygginger, og at det florerer med dop og annet faenskap. Men det gjør det vel på de fleste steder... Vi endte opp med å flytte til Spydeberg, vi. Kort vei til Ski, da! Hehe, du kan jo flytte hit isteden? Billigere er det også! :-D Skoler og barnehager i Ski vet jeg derimot ingenting om...
Neverstill Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 det er både skog,treningsmuligether, er vel sats tror jeg, mark kino, helt nytt digert senter, barne skoler, vgs og barnehager. ikke noe erfaring fra barnehagene der desverre. ski er jo follos sentrum og det nærmeste man kom en by. det er vel som en hvilken som helst anner forstad egentlig. med sin andel hyggelige folk, uhyggelig folk og alt som hører med. ikke noe sånn kjempe begeistret for ski egentlig. men det er iallefall lett å komme seg til å fra med både buss og tog og det er mange forskjellige tog som går dit.
Dronningen! Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 I Ski er det gode skoler, barnehager under utbygging, ishockey/håndball/fotball/friidrettsklubber, fritidsklubb, klatrevegger, kort vei til skogen, kort vei til Oslo, ny kino med flere saler, svømmehaller, kort vei til badeland, kort vei til sjøen osv, osv.... Bare å spørre:o)
~sjiraff~ Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Hei, Jeg bor på Langhus 5 minutter med bil fra Ski. Jeg trives veldig godt, men er ikke vokst opp her da. Min samboer derimot er vokst opp her og har ikke tatt skade av det ;o) Jeg har ikke skole og fritidsakivitetsbarn ennå så kan ikke si så mye om det. Ang. barnehage er det vel full dekning og vi er hvertfall kjempefornøyd med den bhg vi har, men dette er da på Langhus. Det er hvertfall et treningssenter i SKi, og en bra kino med 8 saler.
Mamma2OO5 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2008 Høres bra ut:o) Jeg har ikke bil, "må" man ha det for å bo i Langhus? Eller Spydeberg?
Tresnartfire Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Bodde i Ski fra jeg var 8-19 år. Trivdes utrolig godt der! Du har alt du trenger der, og det begynner å bli ganske stort der nå. Det er alt du trenger av fritidsaktiviteter og idretter. Det går ofte tog fra Langhus (ca 5 min) så der trenger du ikke ha bil. Spydberg blir litt lenger unna, litt usikker på togmulighetene der.
Lykke X 4 Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Henger meg på deg Mamma2005 Jeg lurer på det samme, vi skal flytte til Ski i juni
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 du er mere avhengig av bil i spydeberg enn i ski. bor i ski nå og vi trives kjempe godt. er foresten full barnehage deknink her hvis det er aktuelt. fine tur muligheter både for voksene og barn. stort spenst trenings senter og et trenings senter til som jeg ikke husker hva heter.
Mamma2OO5 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2008 Noen som vet hvordan helsestasjonen er der da? Er det lett å komme i kontakt med folk? Kjenner ingen der ute, men det er fristende å flytte dit:o)
2 søte små:-) Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Jeg flyttet til Ski i juni i fjor, og trives veldig godt. Er blitt kjent med utrolig mange på den korte stunden vi har bodd her, men det er nok pga av at vi har en liten baby på 4 mnd:-) Helsestasjonen er også ganske bra. Det er babykino hver onsdag, denne er veldig bra - alltid de nyeste filmene. Spenst har vi også, med barnepass (benyttet meg av dette i dag) Det beste er at vi har nesten alt her, det jeg mener vi mangler her er utsikt til sjøen. ( er vant til det hjemmefra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå