Gå til innhold

Noen som har kuttet ned på dagsovingen?

Anbefalte innlegg

Etter påske har Thomas nektet å sove om kvelden, ligger gjerne en time og roper før han roer seg og sovner. Vi går inn med jevne mellomrom. Har lurt på om vi må kutte ned på dagsovingen? Han sover ca. to timer i bhg. Noen som har kuttet ned på dagsovingen?

Fortsetter under...

Linea sover ikke alltid så godt på nettene så vi prøver å holde dagsovingen nede i en time. Da sover hun stort sett rundt (har ikke fått testet teorien godt nok enda til å være sikker). Men nå blir ikke hun utsatt for så mange inntrykk i løpet av dagen som bhg barna blir da....

Jeg tenker at så lenge Thomas sover godt om nettene så er det vel i grunnen ikke noe problem at han sovner litt senere, er det det a? Så deilig i helgene med den fritiden dere får... ;) Jeg synes i hvert fall det er ganske stor forskjell på å ha to timers fri midt på dagen og en time som jeg stort sett har nå... ;) Det kan jo være at han sover litt sent på dagen i bhg? Ser i hvertfall at barna i bhg Linea skal begynne i blir lagt 12:30-13... og med to timers søvn eller mer da så blir det jo fort litt kluss på kvelden tenker jeg....

Tror nok vi kutter ned på sovingen etterhvert vi også. Han sover nok litt vel mye om dagen for tiden. Men du verden hvor stille og fredelig det er når han sover. For ikke å snakke om alt en skulle ha rukket å gjort på den tiden...

Ja vi har kuttet ned til maks en time og 30 min. Både i barnehage og hjemme. Det fungerer veldig greit. Før kunne hun sove opp til 3 timer - men da var hun til gjengjeld våken et par -tre timer på natten. Hun våknet gjerne i 23-24 tiden og holdt det gående til 1-2. Det var veldig slitsomt! Derfor kuttet vi dagsøvnen og det hjalp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...