Gå til innhold

Madrass til sprinkelseng

Thea-81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Om du kjøper seng på Ikea må du også kjøpe madrassen der, for Ikea har sine egne mål på alt som har med seng, sengetøy og madrasser å gjøre...

jeg vil da anbefale deg å kjøpe springfjær madrassen deres, fremfor de tynne madrassene, for den puster, noe man IKKE kan si om de andre.

Vi hadde Ikeaseng til de første, og da kjøpte vi allergimadrassen som bl.a. babyshop selger. Den har fiberfyll, og trekket kan tas av for å vaske, den er ganske dyr, men vi mente den var verdt pengene. Det eneste er at den ikke passer ordentlig i sengen!

Med forrige mann og nå til tvillingene har vi kjøpt senger annet sted, og kjøpt springfjær-madrasser hos Fru Lyng. Tro det eller ei, men Fru Lyng er best på pris på fjærmadrassene.

(Tips! Husk å kjøpe tynn overmadrass som dere kan slenge i vaskemaskinen dersom en av de små gulper, eller tisser igjennom bleiene på natten)

Takk for svar, godt det er noen erfarne i gamet her :) Såvidt jeg har klart å lest meg til så tror jeg Ikea for noen år siden endret målene til standardmål. Vurderer den dyreste madrassen på Ikea med overmadrass, men hvis Fru Lyng har de beste madrassene drar vi dit i stedet!

Vi arvet en 10 år gammel sprinkelseng til førstemann og kjøpte sprinkelfjærmadrass på IKEA og er godt fornøyd. I tillegg til overmadrassen som nevnes ovenfor her, kan jeg tipse om et eget tisselaken med gummibunn (er like tynt som et laken). Hos oss ligger det mellom sprinkelfjærmadrassen og overmadrassen. Vi har ikke vært plaget med at det er klamt.

Om sengene nå er 120 x 60 er det standardmål. ;) Og siden jeg ikke skal være for påståelig gikk jeg seff. inn og leste at du har rett. Målene hevdes å være standardmål! *smiler*

Jeg har ikke sammenliknet madrassene Fru lyng selger (som jeg er fornøyd med) med Ikea sine fjærmadrasser. Har anbefalt dem til andre som har vært veldig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...