Gå til innhold

Noen andre som ikke skal jobbe mer i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt så og si hele svangerskapet med unntak av noen uker. Men kroppen min tåler rett og slett ikke å jobbe, for jeg får kynnere og er så sliten , har blodtrykksfall og vondt bekken.

Sist uke var jeg hos legen og da sa`n at nå var det nok. At jeg nok ikke kom tilbake til jobb før om lenge og sannsynligvis ikke før permisjon. Nok var nok.

Og det hjepler veldig mye å kunne være hjemme å ta det med ro. Jeg føler meg mye bedre og kynnerne avtar og jeg har mulighet til å legge meg ned når de blir for ille og mange.

Er det flere som er sykemeldte? Føler dere dårlig samvittighet for jobben? Sjefen min ble ikke glad når jeg kom med en ny 4 ukers sykemelding. Men jeg føler at jeg ikke kan noe for at jobben blir for tungt for meg og at hvis det er det beste for babyen at jeg tar det med ro, så er det jo det beste.

Fortsetter under...

Desverre ja. Utrolig kjedelig, men jeg har en ganske fysisk krevende jobb og får ikke lov av legen min å jobbe heller, er 22 uker på vei imorgen og har ikke vært på jobb dette svangerskapet. I begynnelsen hadde det ikke noe med graviditeten å gjøre, men en trøblete ankel, men nå er det pga fare for prematur fødsel. Sønnen min kom 6,5 uker for tidlig, så det er fare for det en gang til...

Det blir veldig lange dager, men får iallefall tid til å trene lett 3-4 ganger i uken. Pluss at jeg fant ut at jeg like godt kunne utdanne meg litt til siden jeg har sinnsykt mye tid, så jeg meldte meg på NKI.

En får utrolig dårrlig samvittighet, men hva skal vi gjøre når legen sier nei??? Savner jobben min masse!!!!! Jeg visste jo på forhånd at det kanskje kom til å bli sånn, men det får bare være. Det er verdt det å bare gå og kjede seg når en vet hva som kommer:)

• 2 uker senere...

Hei!

jada er også sykemeldt, og har også vært det hele svangerskapet med untak av noen uker... Har det akurat som deg. Har dårlig samvittighet ovenfor jobben, men føler at jeg ikke strekker til hvis jeg prøver å presse meg selv. Og dagene er kjempe lange!! Alle andre er jo på jobb og jeg orker ikke noen lange turer værken i skogen eller i byen.. sånn er det bare.

vi får prøve å holde ut (Jeg i ca fire mndr til...) , og lytte til kroppen(bebien).. :)

Jeg er også sykemeldt 100 % pga bekkenløsning, og har vært det siden januar. Blir litt kjedelig å gå hjemme så lenge, men det er vel bare sånn det er nødt til å være........

Har litt dårlig samvittighet for jobben, og har egentlig veldig lyst til å jobbe, men det går bare ikke. Har en veldig grei sjef da, som viser full forståelse for hvordan jeg har det, så det hjelper selvsagt på :)

Jeg var sykemeldt i mnd 2 og 3. og fikk så permisjon, fordi jeg har en hardt fysisk krevende jobb, å hadde ikke skjangs i havet for å sjøtte denne riktig nå. jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet, for dette jeg gjør nå er antageligvis det viktigste jeg gjør i mitt liv. jeg har tida nok jobbet å slitt for lønna, og arbeidsmoralen har vert det viktigste for meg, til dette kom. eneste er at jeg savner arbeidslivet. men klarer meg godt fordet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...