Gjest Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Har fått ørebetennelse i det andre øret også nå og jeg som håpte på å slippe smerter i det øret også Må på legevakten i morgen..Tror nok det er ørebetennesle ja..Er nok ikke bare øreverk.og øresusen har kommet på den siden også nå,så nå er den på begge sider:( Ekkelt..Og skikkelige dotter i ørene..Har fått kraftigere nedsatt hørsel nå siden det kom på begge ørene. Vis jeg får antibiotika,som jeg tror jeg får,hvor ang tid kan det gå før smertene er helt borte da? og hvor lang tid kan det gå før dottene og øresusen er vekk? Kan jeg skylle ørene når jeg har ørebetennelse? Eller kan det være vondt?
selfangerkjerringa Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Har dessverre ikke snøre på spørsmålene dine, men jeg sender uforbeholdent en HAUG med sympatitanker! Ørebetennelse suger
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Takk! Det er helt for jævlig:(.Jeg forstår min eldste datter veldig godt! Hun hadde 8 ørebetennelser på under 1 år da hun var lita,stakkar! Og måtte legge inn dren.
Carta Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 På meg har det funka rimelig raskt (har fått sånn salve til å ha i øra). Bare pass på å ta antibiotikaen du får! Jeg har nemlig opplevd å sprekke trommehinna, og det er IKKE godt!!!
Sjokoladekaka Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Har mest erfaring med ungar, men det er nok ganske likt:) Ta 2 paracet og to Ibux, det hjelper, og ibuxen er i tillegg betennelsesdempande:) Det er ikkje sikkert du får antibiotika, fordi det er funne ut at øyrebetennelse går like fort over uten:) Legar har litt ulik praksis her. Bruk nasespray(i nasa...hehe), for det åpnar kanalane som er tette frå nasa til øyrene. desse kanalane er den naturlige måten væske renner frå øyret til nase(blir tømt). Og ved infeksjon er desse kanalane tette. Det hjelp ikkje å skylle for å få ut noke, for der er ingenting som stenger. Det du kan prøve er å varme litt matolje til 27 grader og dryppe inn. Dette kan dempe ubehaget. Ellers er det å ligge høgt med hovudet i natt:)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 jeg tok meg 2 ibux + 1 parazet nå,det skal hjelpe.jeg prøvde det fredags natt til lørdag da jeg fikk det første annfallet.og da gikk smertene over etter ca 25 minutt eller noe.Da gikk smertene over,helt til dagen etter,da begynte de igjen,men heldigvis ikke fullt så voldsomme. jeg tror ihvertfall at jeg er full av betennelser for jeg har ikke bare vondt inni øret,men rundt også.Greier nesten ikke tygge,og bøye meg ned m.m
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Blir det verre om trommehinna sprekker??? Å gud,la meg slippe..
selfangerkjerringa Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 øyh - venninna mi prøvde det oljetrikset her i påska og det hjalp sa hun! Men hun hadde ikke ørebetennelse da - bare vondt i øret. Uansett, kan det skade å ha litt lunken olivenolje i øret da?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 jeg har dessverre ikke olivenolje i huset nå,bare vanlig soyaolje.
Sjokoladekaka Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Den funkar nok, den også berre det er matolje og 37 grader.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 kan det ikke tette ørene helt da,sånn at jeg hører enda mindre? Det gjorde det for ca 1 1/2 år siden eller noe.Men d var ørepuss da,jeg skulle til legen og skylle pga at jeg hadde skikkelige dotter i ørene.Hadde nesten ikke hørsel+ øresus.Da ble d verre.Det var så ekkelt når det var helt stille i rommet,ble dårlig og fikk panikk.
Sjokoladekaka Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Husk at det er i øyrene balanseorganet sitter:) og når det er påvirka, så kan du kjenne det ved litt dårlig balanse, eller uvelhet. Det er også derfor oljen skal ha kroppstemp, for er den kald kan du bli uvel. Du skal berre dryppe oljen inn, ikkje spyle. Det er fordi den kroppsvarme oljen kan hjelpe til å dempe trykket bak trommehinna, som kjem av betennelsen. Berre la den renne ut igjen etterpå, oljen som er varma er tynnare i konsistens enn som kald:) Den vil ikkje få vekk dottane i øyrene:) Dei er der pga betennelsen og tette gangar til nasa.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Nå har det gått ca 25 minutter siden jeg tok ibux og parazet,men ingen bedring.jeg har en brusflaske med sånn varmt vann som jeg overhodet greier.og holder den på øret.Det funket sist,det dempet smertene frem til smertestillende tok resten.Men ikke nå..Og det stikker så smertefullt i øret..Det var jo ikke slik med det andre øret..Jeg hadde jo ikke stikking..Bare kjempestore uutholdelige smerter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå