CEVi Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Navnet Ida Christine dersom det blir en jente ? Må vel legge til at barnet skal ha begge våre etternavn.
Vannmann35 Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Siden du spør... Ida er jeg så lei av at det ikke kan beskrives... Kjenner i alle fall 5 Ida'er i alle aldre, og synes også navnet er litt puslete... navnet er også Norges 6 mest brukte jentenavn. Christine synes jeg er helt greit, men veldig typisk 80-tallet, og veldig oppbrukt. For øvrig - Ida Christine klinger pent sammen, men akk så kjedelig... Min mening.
Vipsenmamma Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Ida Christine er helt greit. Men jeg synes fire navn blir for mye, og ville valgt kun et fornavn. Siden hun tydeligvis skal ha to etternavn.
nussie Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Et vennepar av oss har en datter som heter Ina Christine,det klinger fint sammen og er antageligvis lettere å få folk til å bruke begge navnene enn Ida christine,litt lettere. men for all del,Ida er fint det,men hadde nok ikke valgt det selv.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Ida og Christine er to navn som jeg er litt lei av. Veldig vanlig og kansje litt småkjedelig synes jeg, da jeg kjenner 3 Ida og 6 Christine/Kristine. For så vidt er det jo egentlig veldig pene navn da, og de klinger godt sammen :-)
MiEli Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Fine navn, men jeg syns det blir for mange ja. Holder med et fornavn når hun skal ha to etternavn. Det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Ida Christine er et helt greit navnevalg. Trygt og godt. En vanlig kombinasjon. Om det blir for langt med dobbelt fornavn og to etternavn kommer jo litt an på hvor lange etternavn dere har. Hvis et av dem er på en eller to stavelser, kan de jo funke helt fint. Jeg er ikke så glad i så lange navn, men ser jo nå at mange barn har to fornavn og to etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå