Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Babyen min er 5 mnd gammel og jeg har begynt å gi henne en flaske mme på kvelden, fordi det virker som jeg har litt lite melk og greier ikke helt få opp produksjonen. Men føler bare mer og mer at jeg bare rett og slett ikke har lyst å amme mer. Ikke noen spesiell grunn egentlig. Lyst til å ha puppene mine i fred... Synes det er greit å gi på flaske, og når begynner hun jo etterhvert å spise mye annen mat. Vet jo at mm er best. Men føler bare at jeg ikke har lyst. Bare fått mindre og mindre melk etter at jeg begynte med litt mme, og føler det er så slit å få opp produksjonen at jeg ikke orker tenke på det engang... Hva tenker dere om dette?
Dunder Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ville sluttet hvis jeg var deg, men jeg er sikkert den eneste her inne som mener det. Du har ammet den første viktige tiden og liker du det ikke, så liker du det ikke. De som ammer lenge liker gjerne å amme, det er faktisk ikke BARE fordi det er så sunt for barnet (selv om folk gir litt inntrykk av det av og til).
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Åh så godt å høre! Bryr meg jo egentlig ikke så mye om hva andre sier, men akkurat når det gjelder amming, så er det liksom ikke lov å ikke ville det. Amme skal man , og det ER hyggelig... Eneste jeg tenker på er dette med allergier da. Allergibelastet familie på begge sider, og viser tegn til litt eksem på armene. Vi får se... Ammer litt til, så får jeg se.
Dunder Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 da liker vel heller ikke du å amme da? For det er vel ikke egoisme å slutte å amme hvis amme er så fantastisk?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har lyst å slutte jeg og, min er 8 måneder. Vi hadde en puppenekt periode som var veldig slitsomt og jeg holdt på å slutte, men så gikk det over og har ikke klart å slutte selv om jeg egentlig vil. Jeg føler jeg ammer bare for å unngå reaksjoner fra sånne typer som hun anonym overfor her....som jeg egentlig driter i....så veldig veldig dumt....
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Jeg sluttet ammingen etter kort tid fordi jeg ikke ville mer. Slutt hvis du ikke vil amme mer. Du har vært kjempeflink som har ammet så lenge som du har, og kos deg heller med å gå flaske:)
ohayoo Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Slutt hvis du ikke har lyst til det mer - se på flaskeposten.org for motvekt i forhold til "ammehysteriet". De ungene jeg kjenner som har fått erstatning har verken vært mer allergisk eller sjuke enn andre unger. Det er helt sikkert sunt med morsmelk, men ikke på bekostning av humøret til mor Jeg ammer litt og flasker litt selv, synes det er lettvint med pupp så lenge han vil ha mat på natten - synes det fungerer greit, men får jo mindre melk jo mer flaske jeg gir...
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Vil bare si at amming ikke alltid er kos! Vi er maaaange som har slitt mye med amming, og det er en fæl forherligelse av ammingen når man sier at amming bare er fint og kos osv. Amming er arbeid. Hardt arbeid! I alle fall her i gården. Avgjørelsen om ammeslutt eller ikke er det bare du som kan ta, og egentlig har vi andre ikke noe med det uansett Valget er ditt! ...og det høres ut som om du allerede har valgt
Cassandra- Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Dette er det mange meninger om og det vil det nok alltid være. det som er aller aller viktigst er at barnet og mor har det godt! det er dem det skal fungere for,ikke verden rundt. så hvis du føler for flaske og barnet trives med flaske,så er jo alt vel. tenk på barnet ditt og deg selv,ikke alle andre sine meninger. jeg ammer mitt andre barn som er 3mnd og har en på tre år som jeg ammet til hun ikke ville ha mer,dvs 18mnd. vi er alle forskjellig. det er kos å amme hvis alt føles rett men blir det mer jobb enn hygge da bør man kunne slutte uten dårlig samvittighet. mange årsaker til at man ikke vil,orker el kan o.l jeg hadde ingen prob med min første men med min andre har jeg hatt smerter,sopp,sår,blødd og div flere ganger allerde. alt er bra nå men måtte spe på med flaske da det sto på som værst. folk får tenke hva de vil. amme eller ei,det bestemmer barn og mor,ikke alle andre. lykke til videre. mor vet best sies det. husk det du!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Greit å amme så lenge det er kos for begge. Med nr 1 ammet jeg i 3 mnd, så begynte jeg å miste masse hår, og det var ekkelt. Hår overalt!!!! Da sluttet jeg. Jenta er glad og frisk idag likevel!!! Du dreper ikke ungen din med mme, også hvis det er noen som tror dette her! Når du koser deg da med et glas vin en kveld, skål!!
SexyLubben =D Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Nå blir jeg å få høre det, men det driter jeg i! Jeg er en av de heldige. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å amme, og kom til å gi meg med en gang jeg fikk et problem. Men har ikke hatt ett eneste problem ennå. Selv om jeg jobber hver helg, har gjort det siden han var 6 uker. Gutten er nå litt over 3mnd og han har aldri fått annet enn mm... Kjenner jeg gleder meg til å slippe å ha han på puppen! Nyter på ingen måte amming! Slitsomt! Kommer til å begynne med mme når han er 6 mnd, og han kommer til å få grøt når han er 5mnd. Syns på ingen måte jeg er egoistisk, når jeg har ammet "mot min vilje" i 3mnd, og skal gjøre det i 3 mnd til... Så, prise dere som nyter amming! Men tenk at det er ikke alle som gjør det!
SexyLubben =D Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Det er ikke ammingen som gjør at du mister håret.. Når man går gravid, så mister man ikke den mengden hår man vanligvis gjør. Så når graviditeten er over, og hormonene slipper taket, da mister man det håret som man skulle ha mistet når man gikk gravid...
Dunder Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Hvorfor slutter du ikke bare med en gang? Hadde ikke giddet holde på 3 måneder til..
SexyLubben =D Skrevet 18. april 2008 #18 Skrevet 18. april 2008 jah, du spør godt. Sikkert fordi lillegutt har en innpåsliten farmor som henger over meg hele tiden, hun snakker hele tiden om hvor syk alle som ikke får mm er...*irritert*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå