Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hvordan ser tror dere at foreldrene til Einar Johannes er? Spennende å se!
prebs Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 De har lang utdannelse, er rolige og vennlige personer. Et flott navn, forøvrig!
Vannmann35 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Ser for meg at de bor landlig til, kanskje på et småbruk? De er i begynnelsen av 30-årene og har kanskje ett barn fra før. Begge har utdanning på lavere nivå, dvs. lærer, sykepleier eller håndverker kanskje? Helt på jordet eller?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Hvorfor dette spørsmålet egentlig? Hvorfor ikke heller hvordan Einar Johannes ser ut, det er tross alt barnet?! Einar Johannes er væt fall en sjarmør.
~Buffalo~ Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 De er trauste og har lengre utdannelse. Går tur i skogen og plukker sopp i helgene,.De går gjerne på ski og drar på hytta, hvor de leser bøker.og snakker om seriøse ting.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Foreldrene var godt voksne da Einar Johannes ble født - tror neppe foreldre under 23 gir sønnen et slikt navn. Jeg tipper at Einar Johannes er oppkalt - kanskje en bestefar eller oldefar het Einar? Foreldrene liker å gå på ski, liker å lese, jeg tror ikke de bor i Oslo. De har orden på økonomien, men jeg aner ikke hva slags jobber de kan tenkes å ha, kanskje lærere?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Artig spørsmål! De som kaller gutten sin Einar Johannes er sikkert over 30, har god og solid utdannelse, gode verdier og et sunt forhold til navnevalg. Et nydelig navn!!
anaina Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Det er jo foreldrene som velger navnet, så jeg tror gjerne navnet sier mest om dem, så det er et morsomt spørsmål. Einar Johannes har akademikerforeldre i 30-årene, kanskje realister/ingeniører, men jeg tror heller samfunnsvitere. Og jeg tror de er urban-tradisjonalister heller enn distrikts-tradisjonalister. De foretrekker skandinavisk design framfor rosemaling, og samtidslitteratur bedre enn de gamnle klassikere. Einar Johannes er dere første barn, evt. har de en datter fra før.
art Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Litt kjedelige kanskje, trauste og gammelmodige! Godt opp i 30 årene, opp mot 40. Et etterlengtet barn! Mor og far kan godt være lærer og ingeniør! he he, moro med navn og assosiasjoner til foreldrene!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Takk for svar alle sammen! :-) Morro å se hvordan folk ser for seg at vi er, da det er vi som foreldre som skal velge navn til barnet. Var litt forskjellige syn på oss her da, og fint var jo det. Det sier bare at man trenger ikke å være sånn eller sånn for å kalle barna det og det ;-) Jeg syns Vannmann31 traff ganske så bra. Jeg kan jo fortelle om oss for så vidt, så kan dere jo se selv om dere traff eller ikke ;-) Jeg er 23 år, har lavere utdanning, og jobber som hjelpepleier. Min mann er 32 år og jobber i et byggefirma. Vi er snille folk, og har en stødig og god økonomi. Vi bor på landet på et nedlagt lite og koselig gårdsbruk, ganske langt nord i landet. Vi drar ofte på hytta, men ikke med ski, men med snøscooter eller hundespann. :-) Men det har også blitt noen reiser rundt i verden hvor vi har bodd på fine hotell og badet i basseng og på strender. Vi er ikke akkurat ivrig med sopplukking, nei! He he. Litt bærplukking blir det likevel om høsten, men den biten er det jeg som tar meg av. Fisketurer blir det også en del av. Jeg leser nok litt innimellom ja, men går nå mest i ukeblader som Allers og Hjemmet, og KK og Kamille. Han leser stort sett bare Illustrert Vitenskap og bilblader. Hvor kjedelige vi er, er jeg usikker på. Men tror ikke vi er så veldig kjedelige, egentlig :-) Vi er ganske vanlige oppegående folk med et sosialt liv , ganske gjennomsnittlige, vil jeg si. Min mann har forresten en vanvittig humor og er et såkalt naturlig midtpunkt, så han blir i alle fall ikke sett på som kjedelig! ;-) Vil kansje ikke påstå vi er så veldig gammelmodige og trauste, men vi er likevel glad i tradisjoner. Derfor syns vi at det er en fin tradisjon å kalle opp barn, og derfor skal lillegutt hete Einar Johannes, etter hans oldefedre. Noen av mine venninner syns vi har en vanvittig gammeldags navnesmak, og så for seg at lillegutt skulle hete noe sånt som Fillip eller William ;-) Men vi har fått mye skryt for navnet, både fra en del venner og familie. Så vi er fornøyde med navnevalget! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå