jojipoppa Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Sånn i forhold til ped.leders oppgaver? Skal assistenten stort sett stå for nesten all planlegging selv?
chill+enda en til Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Planlegging av aktiviteter mener du? Det er ped.leders jobb å skrive månedsplan, periodeplan osv. Assistenters oppgaver er å følge planene, delta i daglige aktiviteter, følge den daglige rutinen. Man samarbeider om dagens aktiviteter hele veien, men jeg ser på det som ped.leders jobb å legge selve planene.
jojipoppa Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Ok, spør fordi jeg på jobb i barnehage føler at ped.leder forventer at vi skal ta initiativ til det meste selv.. De barnehagene jeg har jobbet i tidligere har vi assistentene fulgt ped.leders planer og selvfølgelig kommet med initiativ innimellom, men her forventes det at vi skal sette opp dagen selv,noe jeg ser som nesten umulig da vi aldri får tildelt tid til planlegging..En ped.leder har jo plan-dager og er ikke dette egentlig deres jobb? Får ikke gjort jobben min så godt som jeg føler jeg kan pga dette..
barn_3 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har jobba som assistent, og det eneste jeg planla på egen hånd var når vi hadde tema-stund med barna. Resten gjorde ped.lederen.
jojipoppa Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2008 Hmmm...Hva kan jeg gjøre med dette? Kan jeg ta opp med ledelsen at lederne i barnehagen burde være mere tydligere? Er ikke fast ansatt, så redd for å si noe som resulterer i at jeg mister sjansen til å få fast ansettelse senere... Det er ganske mye irritasjon blant de voksne på jobb nå.. Ikke en hyggelig situasjon.
Elle melle deg fortelle Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er pedagogisk leder og jeg mener at det er den som har hovedansvaret for planlegging. Det er jo den som har ansvaret for at man kommer seg gjennom rammeplanens mål etc. Der jeg jobbet tildligere var vi opptatt av å gi assistentene ansvar og fikk noe de skulle ha ansvar for å planlegge. Men da fikk de også tid til dette i arbeidstiden - såkalt plantid. Ellers planla vi endel sammen på avdelingsmøter og lignende, men det var jeg som pedleder som skrev planene og sørget for at disse ble fulgt i den grad det er mulig å planlegge dagen. Så du som assisten skal ikke stå for mesteparten selv er min mening, men kan få tildelt enkelte ting som en samling eller noe du selv ønsker å prøve ut.
jojipoppa Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2008 Ok.. Godt å høre at det ikke bare er jeg som ser sånn på saken. Vil jo gjerne ta initiativ osv, men føler det blir lagt opp til at vi skal finne på det meste selv...Ped.leder leverer jo ut planer for måneden, men virker nesten som h*n sitter og venter på at vi skal ta initiativ til alt selv....
Elle melle deg fortelle Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Da synes jeg at du skal ta opp dette jeg. At du ønsker mer tydelige ledere og kanskje avklarinag av ansvarsområder og oppgaver til hver enkelt. En leder bør jo være tydelig og det er den tydelig ikke når du sitter igjen med et sånt spørsmål. Det bør jo ikke ha noe å si i forhold til fast ansettelse det er jo bare å sette det frem som et spørsmål fra din side og det er jo lov å ikke alltid være enig med det som gjøres;-) Lykke til:-)
jojipoppa Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2008 Takk... Jeg kommer nok til å ta opp dette.. Det er bare det at jeg før påske ble innkalt til samtale der de ba meg være mer tydelig å ta mer avgjørelser på egenhånd...Fikk helt hakeslepp og klarte ikke å si min mening om saken..Er litt forsiktig og ikke alltid så frempå,men syns jeg gjør en veldig god jobb med ungene selv om jeg ikke har veldig mye erfaring med å jobbe i barnehage. Så nå må jeg si det samme til de som de sa til meg...hehe...men vet det er mange på jobb som tenker det samme som meg, at de ikke står frem som ledere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå