Gå til innhold

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan innrede vinkelstua mi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig... Synes liksom ingenting blir fint der inne. Har villmarkspanel malt i en beige varm tone, med mørkebeiset bjelker i taket.

Skulle gjerne gjort om, men mannen liker stilen.

Har nå en beige vinkelsofa der, tv, et barskap og en sjenk i samme farge.. Vil piffe opp litt, trives ikke der..

Noen forslag??? Liker hvitt\stilrent, antikke møbler\duppeditter og bonderomantikk. I den andre delen av stuen er det litt gustaviansk stil..

Trenger råd.. Har pløyet rundt, men kommer ikke på noen løsninger jeg liker..

Fortsetter under...

Skrevet

Dette hørtes ut som en vill stilmiks uten kontroll. Hva med å prøve seg på en litt sånn amerikansk lodgeaktig greie? Du vet en mørk brun skinnsofa, mørkebrune puter og beige tepper. Ett mykt og varmt gulvteppe i mørkebrunt det også.

Skrevet

Var veldig mye forskjellig stil ja...enten så må du følge opp villmarksgreia i panelen helt ut, eller få med gubben på å fjerne spetakkelet og få hvite pene vegger og hvitt pent tak :P

Skrevet

Ja, der sa du det:-))))!! Stilmiks uten kontroll:-))

Stuen går liksom i vinkel, og det er den delen som er bruksstuen da.. Den andre delen er veldig "stilren", og skal ikke brukes til vanlig.

Tror du ikke det vil skjære enda mer om den andre delen av stuen er i hvitt\antikk stil?! Kanskje ikke?!

Skrevet

Hva med å stikke innomen brukthandler?

En kan gjøre noen flotte kupp der, og da kan du jo male det slikt du vil. Selv har jeg lys sofa, tepper og gardiner og mørke møbler ellers og stortrives med det. Som nicket tilsier har jeg dilla på lilla for tiden, og det er fint å bruke en farge som rød tråd, gjerne i flere rom:0)

Hva med å male noen loppemarked kupp i shabby shic?(hmmm feil skrivemåte kanskje ja) Eller noen andre møbler du vil piffe opp litt...

Skrevet

Fy tippemannen, vekk med villmarkspanel hehe :)

Synes i grunn det er vanskelig å komme med tips uten å stå å se på det, men sånn som jeg har oppfattet din stil ville jeg ha gjort mye for å få fjernet villmarkspanelen og taket :)

Prøvd å skape en helhet i stuen, bare lage den delen litt mer hverdagslig enn "finstuen" :)

Annonse

Skrevet

Hihi, jeg har en gammel 60-talls inspirert LILLA sofa på loftsstuen, med lilla orkidee og annet lilla stæsj, hihi:-D

Jo, men jeg vet bare ikke hva jeg kan ha der inne.. Hvordan jeg skal sette sammen, eller hva som blir fint.. Aaargh!!

Har jo liftgardiner som er beige med svake roser i da og like puter etc. i den andre stuen.. Kanskje jeg kunne kjøpt noe lignende i stilen der inne også?! *usikker* For nå harmonerer ingenting der inne!! Blæh!

Skrevet

TRO meg snuppa, jeg har prøvd:( Synes det er vanskelig å få det fint når det ser ut som en tømmerhytte!!! *vrææl*

Jeg bruker å si det støtt og stadig, Nei kjære, jeg sitter på hytta osv.

Derfor jeg lurer på hva i hule heiten jeg kan gjøre...

Skrevet

Lilla orkidee her også du:)

har kjøpt en gammel bokhylle på brukthandlern som jeg har malt lilla og den ble knallfin. Skal tas inn i morgen etter tørking og jeg er superspent:)

Om veggene er beige tror jeg nok de liftgarinene blir fine der inne. Er villmarkspanel det samme som "vanlig" panel hehe? Har ei venninne som har det nemlig(malt selvfølgelig) og jeg får ikke noe hytte følelse når jeg går inn der. Sålenge det er malt syns jeg ikke det er ille:)

Syns du godt kan la noen elementer gå igjen i begge stuene men samtidig skille de på andre ting. Stilmiks trenger alldeles ikke være negativt, og det er jo gjerne slik en skaper personlig stil;)

Skrevet

Ooooh, så spennende da:-))))) Er ikke alltid så mye som skal til for å gjøre hele rommet egentlig... Tenke meg du er spent ja!!

Villmarkspanel er sånne svæære tre greier som her er malt da.. Uuurkh! Velkommen til min gardsstue, he he. Ja, det kan jeg jo prøve på.. Og ta noen elementer fra den andre stuen inn og samtidig se om jeg klarer å sette et litt annerledes preg på det.

Takk for tips og råd.

Klem:-)

Gjest irismor
Skrevet

Hva med å finne en farge om du liker og ikke helt kræsjer med beigefargen. Kjøp gardiner, puter, pledd, teppe, duker og gulvteppe i den fargen du liker, må jo ikke være helt samme farge men i samme nyanse. Ha gjerne lamper med lyse lampeskjermer da dette bryter litt vekk fra villmarkspanelet.

Skrevet

Jeg måtte søke opp det panelet og det er ikke sånn venninna mi har.

Men,vil anbefale deg å kjøpe det siste nr(nr 3) av "bolig pluss" På fremsiden står det "stor interiørtrend- inspirert av naturen". Der er bilder og tips fra en bolig som har brakt naturen inn, og det kan jo være gøy å spille litt på det om du ikke har muligheten til å bli kvitt panelet.

Bl. a er det brukt drivved for å lage rammer, og jeg ser nå at stuen som er der er bygd i vinkel:0) fargene er i brunt og beige, og møblene er av eik som er mørkbeiset og vokset for å virke slitt.

Skrevet

Ja, nå har jeg tenkt og tittet litt.. Og ja, jeg lurer på om jeg ikke skal kjøpe noen flere puter som er like liftgardinene, og ha i den andre stuen og.. Også skal jeg definitivt kjøpe det magasinet..*glede seg*!!!

Villmarkspanel er liksom fint på hytta, men ikke hjemme:-p Men, må vel la mannen få bestemme og stakkar. Han synes jo det er så fint! Jeg bare smiler så tappert jeg kan, og tenker hvite vegger og tak:-p

Tusen ghjertelig takk for råd og innspill!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...