Gå til innhold

Hvor får jeg tak i rimelige, gode kasser til flytting? Pluss andre tips til pakking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kassene bør være solide og lette og stable, helst ikke banankasser..

Hvor kan jeg handle dem og til hvilken pris?

Ellers hadde det vært fint om dere kommer med alle de beste flyttetipsene deres når det gjelder pakking og sånn..

Skrevet

Ikea og Binders selger pappesker. Husker ikke hva de koster på Binders, men der har de mange størrelser, bobleplast. Jeg syntes banankassene er greie og gratis. Sparer på reklame og aviser å pakker i det. Ting jeg er veldig redd for, har gjerne blitt pakket i handklær.

Skrevet

Vi kjøpte kasser på ikea, og tapet ekstra i bunn. Uansett hva slags kasser du ender opp med er det lurt å pakke f.eks kjøkkenting i en kasse, stue i en annen o.s.s. Skriv på hva som er i kassene. Og husk å ikke pakke for tungt i en kasse.

Skrevet

biltema selger rimelige kasser.

Skrevet

hvor i landet bor du nå. Jeg sitter nemlig på en hel masse esker og 5 sekke rmed bobbelplast etter at vi nettop er ferdig med å flytte.

Skrevet

Europris selger store, sterke esker velegnet til å pakke i. Tror de største koster 19 kr el no sånt =)

Har ellers ikke så mange tips å komme med...

Skrevet

Siden jeg skal en tur på ikea i morgen, kan jeg sikkert kikke etter noen kasser der. Ellers kan vi jo selvfølgelig bruke babankasser til duker og klær og sånt. Og gode esker med bobleplast til de tingene vi er litt redd for..

Til deg som nettopp hadde flyttet, så bor vi i bergen..så hvis du bor i nærheten, kan vi jo evt avtale noe..

Takk for alle gode råd jenter!

Skrevet

Gå til en matbutikk og spør om du kan få banankasser! De er veldig gode. Det er sikkert forskjellige typer, men får du fatt i de med lokk så går det bra.

Skrevet

Eh, host hark, rødme, rødme. Nå ser jeg at du helst ikke ville ha banankasser .. : )

Skrevet

Vi pakket alle klær og ting vi ikke var redde for i svarte søplesekker. Mye billigere enn esker, og minst like enkelt

Skrevet

På vinmonopolet får du gratis pappesker (i Oslo ihvetfall) som er helt geniale til å pakke glass i. Slipper alt styret med avispapir osv.

Skrevet

Fine flyttekasser på biltema til 19 kr stk.

Et annet tips er å ta tørkerull rundt glass etc.

Klær i søppelsekker er også lettvint. De store posene fra Ikea er også fine å bruke til flytting da du kan bære to poser samtidig.

Skrevet

Mye bedre å pakke klær i søppelsekker istedet for kasser!!

Skrevet

Flyttekasser selger til ca 20 kr stykket på IKEA, clas ohlson europris o.l. De har dobbel bunn og doble vegger der håndtakene er, og så er de lette å lukke. :-)

Til pakking, så er mitt beste tips å lage deg en "flyttebok"! Jeg nummererte alle eskene mine (skrev nummer med tusj på alle sidene slik at jeg kunne se hvilken eske det var uansett hvordan den var stablet) og skrev på hvor den skulle. I flytteboka mi skrev jeg nummer, hvor den skulle og litt om innhold (f.eks. "fra bokhylla på gangen" eller "skuffene på kjøkkenet").

Når jeg senere har pakket ut, så har jeg hatt boka framme og haket av for de eksene jeg har pakket ut, for da vet jeg hva som fremdeles er i esker og hva jeg burde lete andre steder etter. I tillegg er det veldig greit å finne fram ting og tang. Målet mitt var å ha alle esker samlet på ett sted til jeg fikk pakket ut alt, men det gikk ikke, så jeg må fremdeles jakte huset rundt etter riktig eske. Det er også lurt å skrive på hva slags eske det er, f.eks. eske #11, stue, IKEAeske.

Bruk vinmonopolet sine esker eller slike esker som kopipapir kommer i dersom du har tilgang til det, til bøker. Tro meg, bøker er tungt! Hos meg er det de små eskene som er farlige å ta på seg å bære... :-)

Ha noen esker klar til flyttedagen for "resten".

Dyner, puter tepper og evt. klær går fint å pakke i søppelsekker, men sett en lapp på, f.eks. julegavemerkelapper.

Ikke fall for fristelsen med å fylle opp eskene med urelaterte ting... Jeg fant nettop shotteglassene mine i bunnen av en eske med kontorting, etter å ha lett i flere timer! Ta vare på all reklame og alle aviser og fyll opp med dette for å minske bevegelse i eskene.

Skrevet

clasohlson.no

5 stk for under 100lappen. jeg har kjøpt av de og de er kjempegode! skikkelig robuste:)

Skrevet

Hvis du har masse bøker, så bruk små ekser, blir fort utrolig tungt. Har funnet ut at kaffe eskene som du kan få gratis i matbutikken er passe størrelse til det.

Vil også si meg veldig enig med den som foreslo kjøkkenpapir til glass og sånt, blir mye merker av avispapir, og tror meg, du har annet og gjøre enn å vaske glass, tallerkner, osv når du nettopp har flyttet.

Synes kassene fra IKEA var litt håpløse, men de fungerer sikkert greit hvis de teipes godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...