Gå til innhold

Hjemmelaget middag VS middagsglass.. Fordeler med de forskjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå laget middag for 1 mnd.. La sammen prisen, og det ble 135kr.

Middags glass for en mnd for mini koster ca. 150-190kr

Dvs jeg sparer 15-55kr pr mnd med å lage middag til mini selv..

Er det verdt det?

Brukte også ca 1,5 timer for å tilberede, jeg og samboer..

Fordeler med hjemmelaget mat?

Fordeler med middagsglass?

Kjør debatt!

Fortsetter under...

Skrevet

Vil tippe at hjemmelaget mat er bedre på smak og bedre ernæring for babyen. Så sant det er også laget saus fra bunn, og ikke brukt halvfabrikatet....

Fordeler med glass er at det er raskt og enkelt hvis man har det travelt/er ute på besøk, men smaker blæh.

Pris er ikke alt, men også smak og kvalitet på hva man spiser.

Skrevet

Hmm, tja,,, middagsglassene skal jo være proppfulle med næring og være uten farlige stoffer og sånn, ihvertfall Hipp og Nestlè sine.

Sånn jeg ser det og har forstått det er det vel mest pris og smak det står på....

Skrevet

Fordelen med hjemmelaget er man selv kan bestemme innholdet og sammensetninger. Jeg vil vite hva sønnen min får i seg, og jeg vil at han skal bli vant til den maten vi spiser. Han liker den hjemmelagede maten aller best, og jeg er helt enig med han :o)

Glass er praktisk når man ikke har tilgang på kjøleskap.

Skrevet

Fordelen er at de spiser det! min likte bare en type middagsglass av alle 40. Og akkurat nå fortiden vil han ikke ha noe hjemmelaget heller - bare brødskive m kaviar. Men jeg tar det rolig for alt veksler. så flink du er som lager mat. Du deler av din matglede ved å gjøre det.

Skrevet

Jeg laget to typer middag i dag..

Middag 1: potet, gulrot, brokkoli, blomkål, kylling og rapsolje/gr.saks kraft

Middag 2: potet, gulrot, brokkoli, blomkål, fiskeboller og rapsoljr/gr.saks kraft.

Tenkte jeg skulle lage en middag med storfe kjøtt og en middag med noe annet kjøtt også.

Etterhvert bytte ut fisken med ulike typer fisk.

Samboer mener det er mye tid for å lage noe som ikke er spesielt billigere..

Når jeg har gitt glass med ulik smak hver dag, så han får i seg det han trenger..

Men med hjemmelaget må jeg da prøve å lage det samme.

Flere meninger?

Annonse

Skrevet

Eneste positive tingen ved glass er vel at det er enkelt å ta med på tur..

Vi laget stort sett alltid mat til snuppa av det vi skulle ha til middag :) gikk fort og smakte mye bedre for henne..

Skrevet

Kom plutselig på at jeg har flere venninner som har hatt veldig problemer med å gå fra glass til vanlig middag, så da er det jo gunstig med hjemmelaget der også ;)

Hvor gammel er tassen? Husk at kjøttet skal kokes, ikke stekes.

Skrevet

Enklere om du lager middag til barnet samtidig som du lager middag til dere voksne. Da slipper du å bruke ekstra tid på det.

Skrevet

Jeg kokte kyllingen, fiskebollene var på boks.

Var jo ikke så ektra lang tid, når man tenker 1,5 time for en hel mnd..

Vi spiser ikke så veldig mye som hn kan få enda.. Blir vel bare 2-3 middager i uka han kan spise. Han er forresten 7 mnd..

Skrevet

Tips:

Legg av litt fra de middagene dere har som han også kan få og frys ned, så slipper du jo unna endel ekstra matlaging ;)

Skrevet

Det var et smart tips =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...