Gå til innhold

Jenta mi på 10 mnd vil nesten bare ha mme... litt bekymra over så dårlig matlyst :(

Anbefalte innlegg

Hun har fin vekst og høyde, helt normal, men hun eier ikke lyst på fast mat. Hører så mye om at man må kutte ned på mme når de nærmer seg året, skal ikke ha over 500 ml i døgnet og om hvor godt andre bebber spiser osv..

Men jeg må jo få i henne det hun trenger? Hun spiser noen ganger litt brødskive da, blir kjempeglad hver gang hun nærmer seg halve skiva (minus skalken, liker forresten å gnage på den :) Men grøt og middag blir det bare 2-4 små skjeer av, og fruktmos noen ganger et halvt beger, men oftest bare 1/4...

Har tilbudt masse rart, både glassmat og hjemmelaga mat, men ingenting som virkelig slår ann.

Hva mener dere? Er det normalt at noen barn ikke blir så fort glad i annet enn melka si?

Fortsetter under...

Har det på samme måten med jenta mi på 8 mnd. Hun liker best puppen, hun...noen ganger får jeg i henne en porsjon av enten grøt eller middag (et halvt glass), men stort sett går det i noen skjeer før hun gir seg. Problemet her er at hun ikke går så mye opp som hun bør, og vi er på vektkontroll hver 14. dag....slitsomt....neste gang skulle hs snakke med legen ang henne om vektkurven ikke hadde gått litt bedre opp...noen ganger har hun som sagt god matlyst og hiver nedpå en hel porsjon - det er så deilig - så jeg regner med det rett og slett bare går litt opp og ned - hun får også mat (pupp) to-tre ganger om natten da....bør jo klare å snu det slik at hun ikke spiser seg mett på natten og heller vil spise om dagen, men det er lettere sagt enn gjort:o(

Hør med hs om du er bekymret...har desverre ingen gode råd til deg.

Gutten min på 11 mnd er likedan. Han drikker mye mme i løpet av dagen, som regel 5 flasker. Får alltid tilbud om grøt, brød, frukt eller middag men det blir bare en liten porsjon. En sjelden gang spiser han et halvt middagsglass eller eg real porsjon grøt. Men vekta er som den skal og han vokser og trives. Orker ikke stresse med det for søstra var likedan og etter at hun bikka året og gikk over til vanlig melk så tok matinntaket seg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...