Gå til innhold

Noen som har lest om ei pute man kan ha i fanget som beskytter mot stråling fra laptop??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste om dette i et blad (KK?) for kort tid siden, men finner selvsagt ikke igjen bladet. Var en liten notis, husker at puta på bildet var rød. Var en internettadresse i notisen også. Noen som husker?

Fortsetter under...

Skrevet

På Ikea har de en pute med hard plast oppå, og så pute under, slik at den ligger stødig i fanget. Den er også på den ene siden sånn at det er plass til magen, :-) som skapt for oss gravide BiM-ere!

Sitter med den i fanget nå, veldig behagelig. Koster 170,- tror jeg.

Om den beskytter mot stråling eller ikke, aner jeg ikke, men det gjør ihvertfall at det ikke blir så varmt til låra.

Plata oppå er sort, og puta under er grå.

Skrevet

Det er ikke så mange stråler som kommer fra en laptop ;) Vet ikke helt hva du tenker på da? Det kommer varme fra prosessorviften, men dette er ikke farlig så du trenger ikke noe pute til dette.

Egentlig så er puter noe av det verste du kan bruke til en laptop fordi det stenger igjen for luftingen av prosessoren som vil overhophete seg. Har lest om små bord med tynne ben man kan ha over fanget som jeg mye heller hadde anbefalt.

Skrevet

Er det farlig for babyen å ha pc i fanget? Kjenne rjeg blei litt stressa her nå...

Skrevet

Jeg har hørt fra flere hold at det ikke er bra for hverken fruktbarheten eller fosteret at man sitter med laptop i fanget over lengre tid. Men vet jo ikke om dette er påvist som skadelig. Men tror det stod noe om stråling i den notisen jeg så puta i. Uansett, jeg tar ingen sjanser;-) Ihvertfall ikke når sambo har dårlige svømmere, og sitter masse med laptopen i fanget :-S

Og vi er iherdige prøvere;-)

Skrevet

Jeg har verdens slappeste søndag idag og føler jeg har sittet med den i fanget LEEEEEEEEEENGE! Kanskje på tide å finne på noe annet da... Skummelt. Har du noen artikkel eller noe å tipse meg med?

Annonse

Skrevet

Fant endelig ut navnet på den!! Portapad. www.portapad.no

Bestilt:-)

Skrevet

er det noen som kan faktisk vise til noen form for vitenskapelig bevis for at å sitte med laptopen i fanget er farlig???????

Hvis det skal være noe stråling som er skadelig, så kan man vel heller ikke sitte ved noe bord med laptopen heller..... og ikke kan vi være på jobb hvor det er datamaskiner. eventuelle stråler vil jo i såfall nå lenger enn 1 meter!

prøv å tenk litt logisk.

selvfølgelig støtter jeg bruken av feks portapad på bakgrunn av komfort, men at det skal beskytte mot eventueller farlige "varme stråler" tror jeg fint lite på.

Skrevet

Vet ikke hvor skadelig det er, men jeg er litt skeptisk til å sitte m laptopen for mye på fanget..

Ser at et tysk undertøy-merke som heter Anita har gravide trøye og truse som beskytter magen mot stråling fra laptop/mobil, og de har visst blitt testet med gode resultater. Trusene og trøyen er myke og gode, tror det er noen tråder av ett eller annet i stoffet som gjør at ikke strålene slipper til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...