Gå til innhold

Bekkenløsning allerede???

Anbefalte innlegg

Etter en laaang spasertur i dag kom plutselig velkjente smerter tilbake. Hadde antydning til bekkenløsning forrige svangerskap, men da mye lengre ut i svangerskapet, men de begrenset seg til at jeg hadde smerter ved å stå opp/ snu meg rundt i sengen. Fra den ene dagen til den andre har det altså nå kommet igjen, og jeg er "bare" i uke 16. Syntes dette var urovekkende tidlig..? Noen som vet om prognosen er dårligere jo tidligere det kommer???

Uvitende og bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137293673-bekkenl%C3%B8sning-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bekkenløsning er hormonelt. Dvs at homonene setter igang bekkenløsningen og dette skjer i fra uke 20. Selv ble jeg sykmeldt for bekkenløsning i uke 11... gikk til akupungtør og var friskmeldt etter 14 dager. Fant ut at det var isjias nerven som var i klem og dette kjennes ganske likt ut som bekkenløsning. Legen min feildiagnostiserte altså meg... God bedring! Akunpungtur er også forebyggende.

Velkommen i klubben sier nå bare jeg, har hatt vondt i 4-5 uker allerede. Går til fysioterapi, men har ikke blitt veldig mye bedre. Får ikke gjøre noe hjemme, ikke vaske, rydde, støvsuge, stresse, gå lange skritt, sitte for lenge ligge for mye på ryggen... Mao , det kommer til å bli en laaaaang graviditet og vi er 15+4 bare:-(

Skal teste akupunktur, vanntrening, spesialist på bekken osv... men får vel bare hente krykker og forberede meg....

SKal krysse fingrene for at du er heldigere:o)

Hei

Ta en tur til kiropraktor, han fikset meg ved 2 anledninger- nå er jeg kjempefin- 4 uker siden forrige behandling. Knakk opp slik at en fikk adhesjon mellom bekken bena..... merket STOR forskjell.

Ingen vits i å lide unødvendig.

Jeg fikk bekkenløsningsplager fra uke 3, og det er helt sikkert at det er bekkenløsning. Dette er konstatert både av fødselslege, fysioterapeut og osteopat. I forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning fra uke 24, og ventet at det ville komme nå også....men var absolutt ikke forberedt på at det skulle komme så tidlig. Har gått til fysioterapi to ganger i uken i mange uker, uten særlig bedring. Har også vært til osteopat/manuell terapeut, men ble fryktelig dårlig dagen etter....masse kynnere og hodepine. Min fødselslege sa at pga dette kunne jeg ikke "knekkes" eller manipulere bekkenet....men det er jo individuelt.I forhold til prognose så har jeg blitt forberedt av både jordmor, fødselslege og fysioterapeut på at 3 trimester kan bli tøft.Og de har også bedt meg om å vurdere keisersnitt om bekkenet blir veldig ille på slutten.....foreløpig er bekkenet litt opp og ned....noen dager er relativt ok, mens andre dager er jeg ikke oppegående i det hele tatt....er 18 uker nå....

Men det er jo ingen vits i å ta sorgene på forskudd....så jeg håper fortsatt på at det skal blir litt bedre jeg da....hehe

Lykke til :)

Annonse

Du skal absolutt ikke knekke opp noe når du har bekkenløsning! Det er ligamentene som holder leddene mellom sacrum og bekkenet på plass, som slakkes når du har bekkenløsning. Massasje, og stabiliserende trening pleier å hjelpe.. samt magebelte når magen begynner å bli stor og tung.

hilsen fysioterapistudent

Hvordan kjennes egentlig bekkenløsning ut? På jobben idag begynte jeg å få litt vondt liksom rundt hoftene, korsryggen, rundt hele liksom, klarer ikke forklare. Det gjorde mest vondt når jeg gikk og bøyde meg ned eller satt meg på huk. Begynte å lure på om det kunne være det. Er 17 uker på vei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...